24. dubna 2024

Česká eventová asociace celkem rozdala 27 cen v devíti kategoriích, jedno mimořádné ocenění a Grand Prix. Ta byla udělena festivalové zóně Rohlík 2.0 na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary, kterou připravila agentura JCHP pro společnost Velká pecka.

Festivalová aktivace online supermarketu získala také první místo v kategorii B2P eventů – na podporu vztahů s veřejností. K Rohlík Parku ve Smetanových sadech, který byl poprvé představen předloni, přibyly loni dvě nové zóny Rohlik Bistro a TCF Champagne Terrace, která nabízela výběr z exkluzivních šampaňských. Byla také navýšena kapacita dětské zóny Rohlíček, v programu přibyla divadelní představení a workshopy. Rohlík park navštívilo celkem 33 236 zákazníků, čtyřikrát více než v předchozím roce.

Ocenění Nejkreativnější event, 1. místo v kategorii B2B eventy a 2. místo za Produkci eventu si odnesla akce Ploom Launch, kterou uspořádala agentura Next Level pro společnost JT International. Cílem bylo uvést na trh nový produkt a zároveň se držet claimu „Truly Unique“, kterému bylo podřízeno vše – od návrhu a výroby dvou nových mobilních platforem, designového nábytku po signature drinky a catering. K odhalení produktu byla použita technologie 3D hologramu, ke každé barevné variantě Ploom vznikl motion captured avatar, během večera se pracovalo i s pohybem LED stěny, která se nakonec stala projekčním stropem nad bary. Signature drinky byly podávány například v nakouřené vitríně nebo jako součástí mini japonské zahrady. Prvky z launch párty byly následně přeneseny do dalších akcí rozsáhlé roadshow. Během půl roku byla značka součástí 39 festivalů a akcí a absolvovala 22 pop-up zastávek u obchodních center.

V kategorii B2C eventy zvítězila George zóna od České spořitelny, jež bodovala také v kategorii Zábava a showbusiness, kde získala 3. místo. Na festivalu Colours of Ostrava připravila zónu, která byla přes den místem odpočinku a setkávání. K dostání zde byl signature George drink, lidé se mohli nechat namasírovat, natočit 360° videa nebo zahrát obří Tetris. Celkem zónu navštívilo 40 tisíc lidí. Připravena byla také kyberbezpečnostní hra Money game. Klienti České spořitelny mohli využít slevy na nákup vstupenek, zaměstnanci měli každý den George drink zdarma a vstupenky na Melting Pot. Večer se zóna změnila na místo pro taneční party.

Nejlepším B2E eventem – na podporu vztahů se zaměstnanci – se stala E.ON Energy Show, jež pracovala s prvky nadlinkové kampaně značky „…watt“. Oceněna byla také 3. místem za produkci. Součástí byla multimediální show „Zrození energie“, scénografie pracovala s fragmentovanou LED stage. V patrech foyer O2 universa byla nainstalována zábavná a vzdělávací zóna, jež byla zaměřena na technologie usnadňující zaměstnancům jejich denní rutinu, včetně elektromobility. Pod akcí je podepsána agentura Concept Line

Zlato v kategorii Zábava a showbusiness si odnesla agentura Borovka Event za „integračně hudební rodinný festival“ Arpi.Day 2023, kterou připravila pro centrum Arpida, nabízející pomoc rodinám pečujícím o děti s tělesným a kombinovaným postižením. Role moderátora se ujal Jirka Mádl, dále zde vystoupil Pokáč, Martina Pártlová, Tomáš Klus či skupina Vypsaná FiXa. Celkové náklady činily 380 tisíc korun, výnos ze vstupenek, prodejů a darů dosáhl přes 1,5 milionu korun a bude věnován na realizaci projektu Arpida Plus – campus životních příležitostí.

Nejlepším eventem v kategorii Veletrhy, výstavy, konference, fóra se stala bitcoinová konference BTC Prague, pod kterou je podepsána agentura Borovka Event a společnost Twenty one million. Účastníci, kterých bylo přes 10 tisíc, se zde mohli setkat a diskutovat s více než 100 kurátory světové třídy, včetně podnikatelů, výzkumníků, autorů, influencerů, filozofů, vzdělavatelů a svobodných bojovníků.

Za nejlepší produkci byla oceněna agentura Borovka Event, a to za event London 2023 pro indickou banku Yes Bank a její zaměstnance. Cílem bylo jednak posílit týmového ducha, jednak prezentovat nové produkty a služby, zvýšit loajalitu ke značce a posílit korporátní kulturu banky. Veškeré vybavení – od technických zařízení po marketingové materiály – bylo nutné převézt z České republiky do Londýna. Součástí akce byl interaktivní program – od workshopů po interaktivní prezentace –, zapojeny byly i technologie jako dotykové obrazovky a virtuální realita.

Udržitelným eventem loňského roku byl zvolen ČSOB Festival, který si banka připravila pro své zaměstnance inhouse. Další bronzové ocenění si odnesla v kategorii B2E eventy. Dorazila na něj předpokládaná polovina z devíti tisíc lidí ze všech koutů České republiky. Zahrálo na něj šest českých kapel, doplnil je catering, soutěže či fotokoutek. Při akci bylo dbáno na lokálnost dodavatelů i recyklaci. Energie byla v nejvyšší možné míře využita z budov ČSOB, a to i pro venkovní aktivity. K dopravě bylo doporučeno MHD. Vstupenky ani průvodní mapy se netiskly, místo toho byla připravena online aplikace. Součástí akce byla i prezentace výrobků neziskových organizací, s nimiž firma spolupracuje. 

Ocenění Mimořádný zahraniční event s globálním dosahem získal TL: Wayne Gretzky Value-Note Release, který uspořádala XLab ve spolupráci se zadavatelem Top Legends. Získala také dvě stříbra, a to v kategorii B2P eventy a Nejkreativnější event. Cílem bylo slavnostní uvedení nové značky Top Legends a její debatní série sběratelských pamětních bankovek. Každá série bankovek vzdává hold jedné legendě z určitého odvětví. První hvězdou byla hokejová legenda Wayne Gretzky. Událost cílená na globální publikum proběhla v Las Vegas, fyzicky byli pozváni američtí novináři a sběratele, veřejnost mohla akci událost sledovat online prostřednictvím livestreamu na YouTube.

Zdroj: Media Guru https://www.mediaguru.cz/clanky/2024/04/vyrocni-ceny-cea-grand-prix-pro-rohlik-2-0/