2. 7. 2021

Na konci června se konalo pravidelné setkání členů a partnerů České eventové asociace – členská schůze. Hlavními body na programu bylo vyhodnocení aktivit v první půlce roku a návrh na činnosti asociace do dalšího období, zhodnocení hospodaření za rok 2020 a výhled do konce roku 2021.

Hlavní činností asociace bylo z důvodu přetrvávající pandemické situace a silných dopadů na eventový segment vyjednávání kompenzací se státními orgány pro tento obor. Na jaře došlo k jeho schválení a velká část podnikatelů si zažádala (a obdržela) finanční podporu v rámci programu COVID – Veletrhy/kongresy. Další úspěšnou aktivitou bylo sjednocení bezpečnostních podmínek pro kulturu, sport a eventy.

Většina členů se shodla, že do budoucnosti upřednostňuje tlak na jasné podmínky, za kterých se budou moci eventy konat i v případě zhoršení pandemie COVID. Další kompenzace jsou považovány za druhořadou/krajní potřebu pro udržení podnikání v eventovém segmentu.

V průběhu května uspořádala Česká eventová asociace 4. ročník národní soutěže o nejlepší eventy – Výroční ceny ČEA 2021, které byly završeny oceněním soutěžících na vyhlášení v pražském Forum Karlín. I přes výrazná omezení v pořádání akcí eventoví profesionálové vytvořili mnoho zajímavých projektů, které potvrzují, jak je tento segment silný, přizpůsobivý a kreativní. Ukázali srdce eventů.

I přes to, že jsme všichni v asociaci, i většina z vás – eventových profesionálů, toto období ustáli, vyhlížíme lepší zítřky. Věříme, že to nejhorší je už opravdu za námi, že plánování a realizace akcí se začne vracet do normálu. A informace od našich členů v podobě poptávek to potvrzují.

To, že situace v pořádání eventů se významně zlepšuje a je pro účastníky bezpečná, dokládají i výzkumy pilotních projektů v Anglii: https://mitmagazine.co.uk/news/just-28-covid-cases-linked-to-phase-i-of-pilot-event-programme/?oly_enc_id=8764G8063034D2C

Přejeme všem pohodové léto plné nevšedních zážitků, úspěšných projektů a spokojených zadavatelů a diváků.

A třeba se potkáme na některém vašem eventu.