Nejlepší eventy roku 2024 znají své vítěze. Česká eventová asociace udělila ceny v pražské Lucerně a ocenila celkem 27 projektů. Grand Prix i čtyři další ceny si odnesla slavnostní show ke startu Olympiády dětí a mládeže v režii Art4promotion. 

Česká eventová asociace již tradičně ocenila nejzdařilejší projekty uplynulého roku. Vyhlášení tentokrát proběhlo nezvykle 2. června v sálu pražského kina Lucerna. ČEA celkem rozdala 25 cen v devíti kategoriích, jedno mimořádné ocenění a Grand Prix.

Hlavní ocenění si letos odneslo Slavnostní zahájení & ceremoniály ODM 24, kterou pro Jihočeský kraj a Český olympijský výbor připravila agentura Art4promotion. Projekt zvítězil také v kategoriích Eventy s nejlepší produkcí, Nejkreativnější eventy, Zábava a showbyznys a B2P eventy. 

Zahájení Letní olympiády dětí a mládeže 2024 se proměnilo v rozsáhlou multimediální show pod vedením režiséra a scénografa Rudolfa Stříteckého. Akce se odehrála na náplavce Vltavy, kde přihlížely desetitisíce diváků, další ji sledovali v přímém přenosu České televize. 

Ceremonie nabídla scénu přesahující šířku 300 metrů, symbolické věže vítězů i most přes Vltavu vytvořený speciálně pro tuto příležitost. Vystoupilo přes pět tisíc sportovců a celá událost kombinovala hudbu, akrobacii, světelné a digitální efekty i živly – vodu, oheň, vzduch a světlo. Vrcholem programu byla více než 300 metrů dlouhá vodní stěna využitá jako projekční plocha pro laserovou a světelnou show.

První místo v kategorii B2B eventy obsadila Světová premiéra hry Kingdom Come: Deliverance II, kterou pro Warhorse Studios připravila agentura Borovka Event. Projekt se umístil také na třetím místě v kategorii Nejkreativnější eventy.

Kampaň ke hře Kingdom Come: Deliverance II probíhala deset měsíců a zaměřila se jak na fanoušky prvního dílu, tak na novou generaci hráčů v Česku i v zahraničí. Vyvrcholením byl historicky laděný press event v Kutné Hoře, určený médiím, influencerům a partnerům. V autentickém prostředí se účastníci seznámili s ukázkami ze hry, příběhovými prvky prezentovanými naživo i odkazem na českou historii a kulturu. 

Cílem kampaně bylo po šesti letech znovu probudit zájem stávajících fanoušků, posílit emocionální vazbu ke značce a představit druhý díl jako moderní a ambiciózní AAA titul. Press event byl klíčovým momentem celé strategie – kombinoval herní zážitek s prvky národní hrdosti, a díky širokému mediálnímu pokrytí oslovil i širší veřejnost.

V kategorii B2C eventy zvítězil projekt Atelier of Dreams od Porsche, který připravila agentura Facing Future. Unikátní prostor s výraznou atmosférou se stal dějištěm pěti různých akcí, z nichž každá měla specifický cíl. První event byl zaměřený na prohloubení vztahu se stávajícím publikem a zároveň oslovil tradiční média. Následovala panelová diskuse na kontroverzní téma elektromobility, která využila propojení se značkou Porsche. Třetí akce cílila na novou, náročnější cílovou skupinu v souvislosti s uvedením plně elektrického modelu Macan. 

Vzniklo také strategické partnerství s The Mag, které výměnou za prostor uspořádalo vlastní večer — s dopadem na nové publikum i médii. Čtvrtý event se zaměřil na ženy pod heslem „Driven Females“ a otevřel značce cestu k dalšímu cílovému segmentu, s důrazem na obsah pro sociální sítě. 

Pátá akce pak prostor poprvé otevřela široké veřejnosti. Díky předchozím kampaním na sociálních sítích se podařilo vzbudit zájem, a unikátní audiovizuální show, která se v intervalu 30 minut promítala po celý den, zhlédlo celkem 1000 návštěvníků.

Nejlepším B2E eventem – na podporu vztahů se zaměstnanci – se stala Škoda Brand Experience Škody Auto, kterou připravila agentura Bowtie. Event se umístil také na druhém místě v kategoriích Udržitelné eventy a Eventy s nejlepší produkcí. Škoda Auto uspořádala největší akci ve své historii. 

Do areálu PVA Expo Praha dorazilo téměř 9000 účastníků ze 63 zemí. Během sedmi dnů vznikl komplex o rozloze přes 14 000 m², který zahrnoval expozice, konferenční prostory, zónu pro utajené vozy i gamifikovaný program s mobilní aplikací. Poprvé se spojila globální dealerská konference s produktovým školením.

Nejlepším eventem v kategorii Veletrhy, výstavy, konference, fóra a kongresy se stala Emergence Crypto Conference pod kterou je podepsána agentura Next Level & JHCP a společnost The Block. Konference Emergence propojila fyzický a digitální svět blockchainových komunit. Jako první akce tohoto typu po zvolení nového prezidenta USA nabídla vizi budoucnosti digitálních měn a přehlídku trendů formujících kryptoprostředí. 

V srdci Evropy se sešli účastníci z Ameriky i Asie, aby během dvou dnů navštívili přednášky 90 top level speakerů, startupové prezentace, doprovodný program a finále soutěže Campus Finals o 30 tisíc dolarů Pilotní ročník měl za cíl zaujmout hosty i partnery a podpořit obchodní potenciál dalších ročníků. Branding, scénografie i expo zóna byly navrženy tak, aby vytvořily atraktivní a komfortní prostředí pro setkávání, práci i média.

Udržitelným eventem loňského roku porota zvolila Vodafone zónu na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary 2024, za kterou stojí agentura Fox Hunter. 

Mimořádné ocenění za popularizaci vědy si pak odnesl Festival planet Brno Hvězdárny a planetária v Brně, který uspořádala agentura Visualove. 

zdroj: Marketing & Media