2BC

Startup World Cup & Summit

Firma Up In The Air
Klient Up In The Air

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášených prací

Václav Pavlečka, Radka Horáková a Vítek Šubert – autoři projektu
Mirka Hofmanová – vedoucí produkce
Lumír Kabelka a Petr Kofroň - produkce
Jan Kříž – digital a marketing
Dominika Prekopová - soutěž
Viktor Nyitray a Tomáš Kindl – partnerský network
Tomáš Cironis – projektový manažer
Jan Husták - komunikace



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Cílem akce je edukace a podpora stávajících i budoucích podnikatelů v základních tématech startupové a podnikatelské problematiky, zakládání nových technologických firem (startupů), podpora navazování vztahů mezi podnikateli a investory s cílem efektivního rozvoje jejich podnikání a jeho škálování na globální úroveň. Podpora image Prahy coby klíčové startupové destinace v rámci Střední Evropy a prezentace výhod lokálního ekosystému. Dosáhnout toho můžeme díky získané licenci na Evropské kontinentální finále celosvětové startupové soutěže, kterou doprovázíme mezinárodní konferencí, veletrhem, workshopy, mentoringem, networkingem atd. Velké zastoupení mají mezinárodní úspěšní podnikatelé, kteří zavítají do Prahy předat své zkušenosti a znalosti všem členům publika.

Počet oslovených eventem vs reálně zúčastněných

Kampaň byla vidět po dobu 8 měsíců, kdy jsme nasbírali více než 8,1 milionu impresí v rámci online i offline kanálů. Počet reálně zúčastněných dosáhl čísla 1 250+

Kreativita

Koncept celého eventu ve zvolené venue je tvořen naším týmem, kdy se snažíme zohlednit požadavky našich účastníků a zároveň přejímat inspirace od nejlepších evropských a světových eventů, které jsou našimi vzory a kterým se chceme v brzké době vyrovnat. Kreativní uspořádání i zohlednění programu, tak aby se co nejméně aktivit překrývalo je nemalým oříškem. Zároveň veškeré kreativní vizuály, jingly, plakáty, grafiky atd. jsou tvořeny naším týmem kolegů z marketingu, kteří se nad tvorbou zamýšlejí průběžně celý rok. Občas využíváme externí konzultace, minimálně k prvnímu "vykopnutí" směru a tzv. pohledu "out of the box". Vznikají tak zajímavé a podnětné kreativy zasazené do konceptu celého eventu, jako např. povzbuzující "What's Next Europe?" nebo nadcházející "Make Europe Competitive Again". Cílem je vyburcovat české podnikatelské prostředí k výkonu, který nás katapultuje mezi přední inovátorské země Evropy. Zároveň Evropu si přejeme dostat na zpět na výsluní mapy startupového světa.

Náročnost a exekuce

Startup World Cup & Summit je eventem, na který jsme jako pořadatelé získali licenci a o jehož hladký průběh se od začátku - navrhnutí, získání finančních prostředků od partnerů, oslovení Keynote Speakers - přes veškerou produkci a výběr venue, až po mediální výstupy a následný followup staráme sami, svým interním týmem. Na některé z těchto oblastí oslovujeme partnera či dodavatele, ale odpovědnost jde vždy za námi. Takže neseme veškerá rizika spojená s ekonomickou stránkou akce a můžeme pracovat pouze s tím rozpočtem, který získáme prodejem služeb (spojených s eventem) třetím stranám - komerčním partnerům. O exekuci se stará malý tým jednotlivců, který řeší veškerá rozhodnutí rychle a svědomitě. Zároveň každý člen týmu má ještě další povinnosti v rámci svého úvazku, které se netýkají Startup World Cup & Summitu, tudíž se jedná i o multitaskingové a time-managementové profesionály.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

Rok 2019 pro nás byl zlomový z důvodu konání historicky prvního evropského finále startupů. Kampaň se nesla v tónu jeden proti všem. Jednalo se o soutěž mezi regionálními výherci z celé Evropy. Švédsko proti Estonsku. V4 region proti Itálii. Španělsko proti Norsku. 15 regionálních finalistů v Praze. Vytvořili jsme soutěž, kde výherce bere vše. Na místě gradovala soutěž v několika kolech a publikum bylo vtaženo do rozhodování poroty, která se semkla kolem ramen a jejich diskuse byla přenášena mezi diváky v hlavním sálu. Nejlepší z nejlepších se pak utkali na hlavní stagi ještě jednou, stáli v jedné řadě a postupně bylo odkrýváno jejich pořadí. Výherkyně byla ze Švédska. Získala titul evropského šampiona, obrovskou mediální pozornost a postup do Grand Finale v Silicon Valley. Mezitím probíhalo během celého dne skutečné startupové dění. 600 lidí u mentorských stolů. Stovky lidí předávající si vizitky v rámci networkingu. Diskusní panely a inspirace ze strany keynote speakerů, podpůrné aktivity, chillout zóna, před eventy i after party. To vše jsme produkčně skloubili dohromady, aby výsledkem byla jedna z nejlepších startupových akcí v Evropě, na které nesměl chybět nikdo ze startupů, investorů, korporátních partnerů i podnikavých lidí, kteří se chtějí jakkoli jinak zapojit.

Doplňující informace

Pořádáme Evropské kontinentální finále celosvětové startupové soutěže spojené s mezinárodní konferencí, veletrhem, workshopy, mentoringem, networkingem atd. Jednalo se již o třetí ročník a přípravy na čtvrtý jsou v plném proudu. Licenci na pořádání evropského finále jsme, díky kvalite odvedené práce, získali na další tři roky dopředu. Každoročně se nám daří získat více než 10 komerčních partnerů, kteří jdou do zlepšování českého inovatorského ekosystému s námi. Zároveň máme stabilní spolupráci s více než 40 zahraničními partnery - inkubátory, akcelerátory, podnikateli a zahraničními eventy (Španělsko, Polsko, Itálie, Norsko, Lotyšsko, Německo, Velká Británie, Švédsko, Slovensko, Dánsko, Finsko, Řecko, Ukrajina a další). Každoročně máme také velký zájem ze strany mediálních partnerů, takže evidujeme i nemalý mediální výtlak. Pravidelně se nám hlásí více než 350 strartupů ze zemí Visegradské čtyřky, z kterých profesionální investorská porota vybírá čtyři nejlepší, které změří síly s vítězi jednotlivých evropských zemí. Mezi Keynote Speakers máme zástupce ze Stanfordu, zakladatele běhací appky STRAVA, matematika a vizionáře Karla Janečka a do budoucna máme příslib účasti sestry Elona Muska, Toscy Musk a dalších. Unikátní je také mentoringový systém v rámci akce (60+ mentoringových stolů během akce se špičkovými odborníky - od tvorby základního produktu, ochrany intelektuálního vlastnictví, přes možnosti financování, expanze na další trhy, rapid prototypingu atd.). Na všechna tato mentorská setkání je možné se předem registrovat pomocí networkingové aplikace. A také na Summitu každý návštěvník nalezne řízený networking “jeden na jednoho” - možnost setkat se v rámci akce se všemi jejími účastníky a registrovat si setkání pomocí mobilní aplikace (podnikatelé se mohou efektivně setkávat s investory a naopak, studenti s firmami, firmy se startupy atd.).

Rozpočet

5 - 10 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek