4

Festival Grape - Good Point Opening Ceremony

Soutěžící NEXT LEVEL
Klient JT International
Formát Klasický (živý)

Účastníci nesoucí hlavní podíl na úspěšnosti eventu

Petr Kráčmera - COO
Marcela Siglová - Account manager
Robo Brieška - Production manager
Peter Gerbel - Production manager

Popis projektu

Zadáním projektu od klienta bylo velkolepě otevřít naši zónu, vzbudit v návštěvnících kreativitu a vytvořit unikátní zážitek. Oslovili jsme festival Grape s dotazem na téma festivalu, jež bylo pro rok 2022 kočovníci. Pro festival Grape je typický zahajovací ceremoniál, a tak se zrodila myšlenka alegorického průvodu. Společně se scénografem Slovenského národního divadla jsme vytvořili vůz ve stylu Mad Max, který společně s armádou 70 tanečníků projel festivalovou branou jako první a vedl přes 3 000 nedočkavých návštěvníků areálem festivalu až na naši festivalovou Good Point pláž, kde jsme odstartovali festival prvním koncertem. Díky dokonalému propojení s tématem festivalu a využití virálního potenciálu se nám podařilo dostat značku Camel do povědomí daleko za hranice běžných možností marketingové komunikace tabákových společností.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

Průvodu se zúčastnilo přes 3 000 nedočkavých návštěvníků festivalu. Díky komunikaci aktivace na sociálních sítích festivalu Grape a reportáži uveřejněné v hlavní zpravodajské relaci TV Markíza se podařilo projektem oslovit nevyčíslitelné množství osob v řádu několika stovek tisíc až milionů.

Kreativita

Hlavní kreativní výzvou celého projektu byla komunikace tabákové značky na veřejnosti bez porušení legislativy. Díky ochotě klienta ohýbat identitu jsme dostali možnost komunikovat brand i mimo naši ohraničenou festivalovou zónu. S naším kreativním týmem jsme vytvořili alegorický truck s prvky nepřímo odkazujícími na značku Camel. Jedním z nejdominantnějších elementů byla téměř dvoumetrová socha velblouda zahalena v Mad Max stylu. Díky originalitě a prvotřídnímu provedení postavil festival náš vůz do čela celého průvodu. Z Camel trucku jsme tak vytvořili symbol celého opening ceremoniálu, který se objevoval téměř v každém příspěvku na sociálních sítích a který se nám podařilo dostat do hlavní zpravodajské relace nejsledovanější slovenské televize TV Markíza. Vytvořili jsme pravděpodobně nejlépe zdokumentovaný okamžik celého festivalu na sociálních sítích a dostali se do hlavních TV zpráv na Slovensku a to jen s dobrým nápadem a ojetým pick-upem posypaným spoustou skořice :)

Náročnost a provedení

Jednou z nejnáročnějších příprav byl timing celé show, synchronizace týmu u festivalové brány s produkční a technickou crew a kapelou, která byla rozdělena na dvě části a na konci se spojila v jeden celek a zahájila svým vystoupením celý festival. Náš alegorický Camel truck byl jediným vozidlem celého průvodu s plně funkčním audio systémem. Vytvořili jsme tak pojízdný stage za přísných bezpečnostních standardů, vzhledem k tomu, že se v těsné blízkosti pohybovali stovky osob.

Přínos (vliv na chování/vnímání)

Největším přínosem celého projektu bylo zbourání hranic běžných možností marketingové komunikace tabákových společností a produktů, pro které je nemožná jakákoliv reklama mimo označená místa prodeje. Za minimální náklady se nám podařilo komunikovat značku mezi širokou veřejnost a dostat ji do hlavní relace nejsledovanější slovenské televize. Přímé propojení značky Camel, která se zaměřuje na identickou cílovou skupinu jako jsou právě návštěvníci Grape, s aktivitami festivalu má pro brand nesmírný přínos také v rámci vnímání značky v očích slovenského konzumenta a upevnění své pozice ve společnosti moderních brandů. Zapojením značky Camel do festivalového průvodu a opening ceremoniálu, který byl zakončený v naší festivalové pláži, se nám podařilo téměř okamžitě naplnit naši zónu až na 200 % kapacity a oslovit tak během celého festivalu Grape téměř dvojnásobek zákazníků než v roce 2019 (poslední ročník festivalu před pandemií Covid). Tato data vychází z prodejů na našich barech a reportů promotýmů. Enormní nárůst jsme zaznamenali také na sociálních sítích zástupného brandu Good Point. Hned první den festivalu dosahoval reach příspěvků instagramového profilu goodpoint_sk přes 50 tisíc unikátních uživatel, nárůst dosahu byl na Instagramu přes 300 procent, na Facebooku jsme zaznamenali nárůst dosahu o 50 % oproti předchozímu měsíci. Splněny byly také další dva stanovené cíle, a to vzbuzení v návštěvnících kreativitu a vytvořit unikátní zážitek. Během chvíle se nám podařilo strhnout dav a zapojit všechny návštěvníky do našeho průvodu a získat tak další 3.000 spontánních tanečníků. Celý průvod byl zakončen koncertem kapely, která vznikla pouze na tento jediný koncert.

Období, ve kterém se projekt realizoval

Červen 2022 - tvorba konceptu Červenec 2022 - výroba dekorací 11. 8. 2022 - instalace 12. 8. 2022 - event

Doplňující informace

Alegorický vůz je road-legal, na festival Grape dojel po vlastní ose a po od-dekorování z festivalu i odjel :)

Rozpočet

do 1 mio

obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek