4

Rohlik.cz na KVIFF

Soutěžící JCHP
Klient Velká pecka / Rohlik.cz
Formát Klasický (živý)

Účastníci nesoucí hlavní podíl na úspěšnosti eventu

Jakub Choutka - CEO & Managing Director
Petr Kráčmera - COO
Šárka Pakostová - Production Manager
Kristýna Rakovská - Marketing Manager

Popis projektu

Rohlik.cz se stal novým hlavním partnerem karlovarského filmového festivalu a my měli za úkol vytvořit pro tento online supermarket zónu, která bude co nejlépe prezentovat to, co představuje v online prostoru a to včetně všech filosofií a souvisejících doprovodných značek a akcí, jako jsou Rohlik Premium, Rohlíček, Zachraň jídlo a přístup Rohlik.cz ke klientovi obecně. Na zelené louce bez jakýchkoliv inženýrských sítí jsme postavili nejlépe fungující kuchyň, bar, lounge a dětský koutek ve městě. Místo, kde se na jídlo čekalo ve špičce maximálně 10-15 minut a kde se vařilo pouze ze surovin dostupných na Rohlik.cz. Místo, kde se před otevřením tvořili fronty na snídani a kde se od otevření každou minutu vydával drink na baru. Místo, kde se klienti Rohlik.cz mohli potkat tváří v tvář s dodavateli a producenty potravin, které si na Rohliku mohou koupit. Místo, které se stalo nejoblíbenějším místem pro důležitou cílovou skupinu v podobě maminek s dětmi a kam se návštěvníci naučili na devátou večer chodit na akci zachraň jídlo, kde si mohli vychutnat neprodaná jídla ze dne s 50% slevou za doprovodu skvělých kapel a hudebníků.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

Rohlik zónu navštívilo více jak 9000 klientů. Počet oslovených nejsme zchopni zcela relevantně doložit, jelikož tiskovou konferenci k oficiálnímu otevření zóny přenášela jak běžná, tak digitální média a zároveň se objevila i v hlavní zpravodajské relaci CNN Prima News. Dále se povědomí o Rohlik zóně šířilo za pomoci dodavatelů, kteří měli v zóně každý den prezentaci a setkání s návštěvníky. Lze se tak domnívat, že dosah bude v řádech milionů.

Kreativita

Největší online supermarket u nás zná pravděpodobně každý. Jak ale převést to, co představuje v online světě do reálného prostředí? A jak umístit nového velkého partnera tak, aby nezapadl mezi ostatními, kteří mají již dlouho své místo? Vytvořili jsme funkční zónu, která obsahovala a zhmotňovala všechny atributy a která nabídla mj. dva prvky, které zatím na festivalu chyběly - celodenní plnohodnotný gastroservis na špičkové úrovni a dětský koutek s možností hlídaní. Pro návštěvníky jsme připravili zónu, kde se pouze ze surovin dostupných na Rohliku vařilo od snídaní, přes snacky, obědy až po večeře. Míchaly se skvělé drinky a profesionální baristé připravovali prvotřídní kávu ve všech možných variantách. To vše si hosté mohli sníst buď přímo v zóně, nebo si půjčit piknikovou deku a speciální koš a vychutnat si piknik s přáteli na louce před zónou. Na místě jsme také vybudovali mobilní Rohlík point, pokud zákazníkům nějaký produkt nebo jídlo zachutnalo, měli možnost si všechny suroviny objednat na Rohlíku a ještě týž samý den si je vyzvednout ve výdejním boxu. Rohlíček klub – v rámci online supermarketu zaměřený na maminky s dětmi, v zóně Rohlik na KVIFF dětská zóna s programem, přebalovacím koutkem s tekoucí vodou, plenkami, krémy, ohřívačkami mléka, atp., dále místností, kde mohou maminky nakojit ty nejmenší a celodenní program pro nejmenší. Premium – členství pro náročnější klientelu. Nabízí řadu exkluzivních výrobků, expresní doručení a řadu dalších výhod. V zóně na KVIFF zóna, kde se členové Premium mohli setkávat s producenty a výrobci u jednoho stolu, ochutnávat jejich produkty a poslechnout si příběh jejich značky. Namátkou tak v zóně své produkty představili Martin Žufánek, Martin Klouda, David Arnorsson a Gudbjard Gudbjartson z Artic Bakehouse, David Pavel z Pepperfield, Sládek Ruda z Pivovaru Zichovec a více než desítka dalších. To celé doplňoval bohatý hudební program večerů s kapelami (Lash & Grey, Amelia Siba, Thom Artway, ZEA, a další) a téměř třicítkou českých a slovenských djs, kteří vystoupili v exkluzivních setech mimo svůj běžný žánr. Drum n Bassový djs zde tak hráli například nu-jazzové sety a všichni si užívali festivalovou pohodu. Rohlik hodně dbá na udržitelnost a ekologii, všechno nádobí bylo kompostovatelné, v zóně se třídil odpad a ten se ve spolupráci se společností Resur 2x denně odvážel. Všechno neprodané jídlo se každý večer v rámci akce ZACHRAŇ JÍDLO prodávalo s 50% slevou, což se v průběhu festivalu šířilo veřejným prostorem a stal se z toho takový příjemný happening.

Náročnost a provedení

Celý příběh začal tak, že KVIFF na poslední chvíli vypadl jeden z hlavních partnerů. Obrátili se tak na Rohlik. Pro Tomáše Čupra je - a vždycky byl - karlovarský filmový festival vekou událostí, kterou si jakožto fanoušek již dlouhá léta nenechával ujít. Rohlík má zákazníka opravdu na prvním místě a dělá pro něj první poslední. Podobně to má i KVIFF, proto bylo spojení Rohlíku a KVIFFu naprosto přirozené a dávalo smysl. Na celou přípravu tak ovšem bylo kriticky málo času a jak všichni ví, přelom června a července je z pohledu eventového kalendáře každoročně smrtelný termín. Výběr ideálního místa, detailní zaměření, zajištění inženýrských sítí na místě, kde nejsou, instalace chladících kontejnerů a zázemí přes 20 metrů vzrostlé stromy, likvidace všech odpadů, ochrana travnatých parkových ploch, to byl vlastně jen začátek. Postavit na zelené louce funkční kuchyň, která vydává každé dvě minuty jedno jídlo a celkem jich vydá více jak 800 denně byla ovšem zcela jiná disciplína. Nebudu se rozepisovat o testování ergonomie kuchyně, náboru kuchařů a dalším. Myslím, že vše popsal v rámci zpětné vazby jeden z hostů, Luboš Martínek – ředitel řetězce kaváren CrossCafe.„Jsem tak plný dojmů ze včerejška, že je musím sdělit…To, co jste poskládali za pár týdnů je opravdu neuvěřitelné. Skloubit návrh architekta, realizaci stavby, program, jídelní lístek, technologii do takto perfektně vyhlížejícího a fungujícího celku? To v praxi nezvládne velká část lidí, kteří si usmyslí otevřít restauraci a pracují na tom třeba rok. Nedovedu si představit, že se to stane s běžným pracovním přístupem za základní pracovní dobu. Na to musí být parta srdcařů, kteří mají rádi kvalitu a těší je něco vychytat do posledního detailu a zároveň si to osobně odpracovat. Smekám před Vámi, Vašimi parťáky a celým týmem. Nabídka jídel je velmi chytře poskládaná. Restaurací, které to takto zvládnou není moc. Dnes jsem se díval ještě na snídaně a mrzí mne, že jsme neplánovali výlet s přespáním. Kvalita jídel je na velmi vysoké úrovni. Hledal jsem na tom mouchy, nicméně celkově je to super vymyšlené i udělané a hosté budou určitě nadšení. Hostesky které nešetří úsměvem a pozorností …slovo profesionální na to nestačí. Skvěle hrající a decentně umístěné ozvučení NEXO – to ocením hlavně já. Design… můžu zde strávit několik hodin a postupně objevovat, co vše Vás napadlo a co jste spojili do celkově vyladěného celku. Kvalita materiálů… ani nemluvě. I to kafe je skvělý! Trochu jsem znejistěl, že Vám tam cpu koláče a možná tím omezuju Váš skvěle připravený business. Věřím, že svou kvalitou odpovídají tomu vysokému standardu. Je mi však jasné, že za tím celkem je promyšlený plán“

Přínos (vliv na chování/vnímání)

Říká se, že v období KVIFFu se Praha/velká města přesouvá do Varů. A to je další předpoklad, se kterým Rohlík na KVIFF jel. Rohlík je samozřejmě hlavně ve větších městech a cílí na více movité zákazníky, vzhledem k tomu, že tito zákazníci na 10 dní odjíždí do Varů, dává smysl se tam rozjet s nimi. Notabene, když ten rok došlo ke spuštění služby právě v Karlových Varech. Cílem tedy bylo získat nové zákazníky, kterým se Rohlík ukáže ve světle "náš zákazník náš pán/na Rohlíku najdete všechno". I proto bylo důležité nejenom v Rohlík zóně prodávat jídlo, ale mít pro zákazníky i doprovodný program, který podpoří pocit výjimečnosti. Proto byla Rohlík zóna rozdělená na Rohlíček, Premium a chill-out s piknikem. Na Rohlíku totiž perfektně nakoupí rodiče s dětmi, kteří k tomu mohou využít klub Rohlíček (proto Rohlíček zóna), ale také lidi bez dětí, co si chtějí dopřát něco prémiového se členstvím Rohlík Premium (Premium zóna). Ale to nejdůležitější na Rohlík zóně bylo, že na Rohlíku mají místo všichni, kteří mají rádi kvalitní a dobré suroviny a jídlo za fajn ceny (a proto skvělé jídlo, pití a super atmosféra čekala na každého, kdo do Rohlík zóny přišel). Řada mediálních výstupů, ohlasů na místě nebo sociálních sítích i to, že přijížděli návštěvníci z Prahy a přicházeli s tím, že se o nás v Praze mluví jsou důkazem toho, že se účel podařilo naplnit a troufneme si tvrdit, že i překonat očekávání a to nejen návštěvníků, ale také produkce filmového festivalu. Nejlepším důkazem vzájemných dobrých vztahů a pozice Rohlíku jako jednoho z hlavních partnerů projektu je také to, že prezident festivalu se objevil ve vánoční TV reklamně Rohlik a také to, že zóna se na KVIFF vrátí i letos.

Období, ve kterém se projekt realizoval

16. 5 - 9. 7. 2023

Doplňující informace

Rozpočet

5 - 10 mio

obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek