1A

Experience Opening Stora Enso

Soutěžící Creative Pro (CZ)
Klient Stora Enso WP HV
Formát Klasický (živý)

Účastníci nesoucí hlavní podíl na úspěšnosti eventu

Katerina Eichlerová - Account Manager

Popis projektu

Stora Enso je přední světový poskytovatel obnovitelných řešení v oblasti obalů, bio materiálů, dřevěných konstrukcí a papíru. V České republice nově firma otevřela linku na výrobu CLT panelů. Cíle eventu: 1. Prezentovat Stora Enso jako inovativní společnost, jejíž doménou je tvorba udržitelných produktů a která efektivně ovlivní region a značku zaměstnavatele. 2. Inspirovat a motivovat představitele města, obchodníky a zástupce největších firem v regionu pro budoucí spolupráci, díky čemuž dosáhnou změny v legislativě vedoucí k možnosti stavby obytných objektů z CLT panelů, jako je praxí např. ve skandinávských zemích. 3. Dosáhnout masivního zastoupení v médiích. 4. Jednoznačně prokázat udržitelný přístup společnosti. Výzva: Naplánování a logistika opening eventu Stora Enso a představení všech výhod, které přináší na trh díky vysokému standardu udržitelnosti. Řešení: Experience Opening: Let‘s Build Tento live event byl plně udržitelný, abychom zdůraznili misi Stora Enso. Každá činnost a každý výstup eventu byly přísně kontrolované, aby byly v souladu s naší misí udržitelnosti a nejnižší možné uhlíkové stopy. Experience opening se konal po dobu dvou dnů. První den byl zaměřený zejména na VIP hosty, média a představitele města, zástupce krajů a ministerstva obchodu a průmyslu ČR, obchodníky, zástupce největších firem v regionu a B2B Partners. Druhý den jsme věnovali zaměstnancům firmy Stora Enso z celé ČR. Během Experience Opening Let‘s Build mohli návštěvníci zažít výhody, které Stora Enso produkty nabízí a jaký mají dopad na trh. Pochopili také poslání společnosti a její zaměření na zelenou budoucnost a udržitelnost. Tímto novým přístupem společnosti, benefity produktů a přístupem k eventu jako takovému se nám podařilo masivně zasáhnout média a influencery. Experience Event Stora Enso tak byl intenzivně komunikován v médiích a na sociálních sítích a získal si pozornost publika nejen z oboru stavebnictví.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

Oslovených za oba dny: 1 050 Zúčastněných za oba dny: 650 První den: 200 (Návštěvníky byli zástupci firem z celé ČR, časová logistika byla tedy rozhodující. Velkou účast považujeme za úspěch). Druhý den: 450 (Zaměstnanci v rámci celé ČR dostali možnost navštívit svou novou pobočku a účast byla čistě dobrovolná).

Kreativita

V každém detailu byl kreativně zpracován Sustainability approach. Pozvánka - Hosté obdrželi elektronickou pozvánku se všemi informacemi pro účastníky (místo, mapa, dress code). Pomocí online formuláře se dále přihlašovali do časových slotů prohlídek výrobní haly. Event – Hala Stora Enso se stala zážitkovým místem rozděleným na několik zón – cateringová zóna, 3 chill out zóny, pódium a samotné prohlídky haly. Chill out zóna – Chill out zóna byla vyzdobena přírodními materiály, dřevěným nábytkem, a rustikálními dekoracemi. Catering jsme připravili z čistě lokálních surovin. Koncipován byl tak, abychom vytvořili co nejméně odpadu, s použitím lokálních ingrediencí a ingrediencí organického původu. Hosté měli k dispozici skleněné nádobí, personál používal nádobí z recyklovatelných materiálů. Veškeré zbývající jídlo jsme využili a připravili pro nadcházející směnu zaměstnanců Stora Enso. Dekorace – živé stromky v květináčích, vyrobené na CLT lince a v papírových květináčích. Výkryt pódia byl připraven z CLT desek. Z odpadního materiálu CLT desek byly vyrobeny bistro stolky, navigace i šatna pro vesty a ochranné helmy na prohlídky. Hosté si z eventu jako dárek mohli odnést malý jehličnatý stromek, který bylo možné zasadit na zahrádce či v lese a přispět tak k vytvoření lepšího prostředí pro budoucí generace. Logistika– Zaměstnanci z jiných výrobních hal Stora Enso v rámci ČR byli svezeni na event autobusy. Zbylým hostům byly nabídnuty svozy na event z letiště Praha, Praha centrum a Brno centrum. Díky promyšlené logistice se auta využila jen ve výjimečných situacích, většina hostů zvolila možnost svozů. Všechny orientační tabule, vykrytí pódia a materiály použité pro event byly uchovány pro účely dalších eventů.

Náročnost a provedení

S omezeným klientským budgetem bylo dosaženo plně udržitelného eventu v souladu s misí Stora Enso. Každá činnost a každý výstup eventu byly přísně kontrolované, stejně jako výběr jednotlivých dodavatelů. Výsledkem byla nejnižší možná uhlíková stopa eventu. Logistické propojení organizace eventu přímo s výrobní linkou bylo důmyslným řešením, které vyžadovalo zapojení všech oddělení. Nedílnou součástí byla organizace zaměstnanců firmy, kteří působili jako průvodci ve více než 65 samostatných prohlídkách. Zaměstnanci z jiných výrobních hal Stora Enso v rámci ČR byli svezeni na event autobusy. Zbylým hostům byly nabídnuty svozy na event z letiště Praha, Praha centrum a Brno centrum. Díky promyšlené logistice se auta využila jen ve výjimečných situacích, většina hostů zvolila možnost svozů. Všechny orientační tabule, vykrytí pódia a materiály použité pro event byly uchovány pro účely dalších eventů. Udržitelné řešení bylo náročnější v plánování logistiky eventu a také znamenalo větší finanční zatížení. Bylo dosaženo mimořádně pozitivního výsledku v očekávání klienta.

Přínos (vliv na chování/vnímání)

Hosté přirozeně zažili všechny výhody, které Stora Enso svou přítomností na trhu přináší. Pochopili také poslání a pozitivní dopad společnosti na trh. Mnohé firmy byly misí společnosti a jejími produkty inspirovány a vznikl slibný potenciál budoucí spolupráce. Tímto eventem Stora Enso prokázala, že udržitelnost je pro ni esenciálním aspektem veškerých jejích aktivit. Za maximálně udržitelné zpracování eventu poděkoval management Stora Enso před všemi hosty naší agentuře. Média a influenceři byli zasaženi novým způsobem myšlení společnosti a zároveň přístupem k organizaci samotného eventu. Díky inovativnímu přístupu a intenzivnímu zážitku z eventu docílila společnost Stora Enso masivního dosahu médií. Dosah deníků byl 68 640, týdeníky získaly 18 120 a měsíčníky 3 000 zásahů. Online portály dosáhly čísla 673 572, rádia 57 600, sociální sítě 116 027, Press conference stream 292 506. Celkový dosah byl výjimečných 980 000. Výsledky sustainability: Snížili jsme uhlíkovou stopu Finální výsledky množství uhlíkové stopy jsme získali na základě množství spotřebovaného CO2 v kg na eventu srovnatelné velikosti, versus množství spotřebovaného CO2 v kg na eventu Stora Enso. množství CO2 za transport na klasickém eventu: 5832 kg množství CO2 za přepravu na Stora Enso evente: 4032 kg ušetřili jsme: 1800kg/CO2 množství CO2 za catering na klasickém eventu: 9063 kg množství CO2 za catering na Stora Enso evente: 4062 kg ušetřili jsme: 5000 kg/CO2 množství CO2 za odpad na klasickém eventu: 2501 kg množství CO2 za odpad na Stora Enso evente: 1050 kg ušetřili jsme: 1451 kg/CO2 množství CO2 za produkci na klasickém eventu: 3236 kg množství CO2 za produkci na Stora Enso evente: 36 kg ušetřili jsme: 3200 kg/CO2 na všechny hosty jsme dohromady ušetřili: 12771 kg/CO2 na 1 osobu jsme dohromady ušetřili: 19,5 kg/CO2

Období, ve kterém se projekt realizoval

7. a 8. října 2022

Doplňující informace

Rozpočet

do 5 mio

obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek