1D

Spořka Českem

Soutěžící Česká spořitelna
Klient Česká spořitelna
Formát Klasický (živý)

Účastníci nesoucí hlavní podíl na úspěšnosti eventu

Klára Višnovská - komunikace specialista
Andrea Studihradová - komunikace specialista
Hana Trhoňová - komunikace TL

Popis projektu

Spořka Českem začala v roce 2021 jako “revolta” proti covidu. Všem nám chyběla společná setkání, chyběl společný zážitek. V lednu 2021 vznikl nápad, že spojíme naše spořitelní hodnoty (mám rád lidi, věřím tomu, co dělám a spolupracuji) s pohybem, pomocí ostatním a hrdostí na naši firmu. To vše pod “střechou” nové externí kampaně #silnější. Jak jinak “zažít” #silnější lépe, než projít přes pobočky České spořitelny od východu na západ a ukázat, že na první pohled nemožné, se stane největším zážitkem zaměstnanců Spořitelny roku 2021. Tehdy jsme měli kvůli covidu i kvůli tomu, že je to neprozkoumaná věc /kterou nejde otestovat/ nízké cíle. Doufali jsme, že se akce zúčastní 200 lidí a že štěstí bude, když nebudeme muset pro neúčast zrušit některou z 48 etap. Výsledek: 1649 účastníků, všechny etapy plné, 453 posbíraných pytlů s odpadky. Více (včetně cílů) na: www.sporkaceskem.cz

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

1700

Kreativita

Event u lidí - Obvykle se za eventy účastníci dopravují - v tomto případě “přišel” event za nimi. Vlastní kreativa - Každou etapy si mohou účastníci sami dotvořit. Dostali “jen” rámec a podporu, ale jak si etapu upraví, načasují, koho si k tomu pozvou, to je na nich. Vznikaly i vedlejší trasy a etapy, podle engagementu v daném místě. Jednoduchý princip - tím, že jde o “štafetu”, je hned každému jasné, jak projekt vypadá, není potřeba vysvětlovat složitá pravidla. Spojení sil napříč firmou - V tomto projektu jsme se spojili jak marketing, tak HR, tak i byznys /pobočky a komerční centra/ dohromady. Najednou nebylo - “náš projekt”/”váš projekt” Důraz na “symboly” akce: Vytvořili jsme speciální štafetový batoh – záleželo nám na tom, aby byl exkluzivní pro tuto akci; dodnes je to žádaný merch. Merch - tričko - pro dobrou viditelnost a externí promo akce, příp. čelenka. Pro věrné účastníky více etap jsme měli i mikiny apod. Všechno ve stejném barevné duchu se stejnou symbolikou. Respozivní web - byl vyvinutý speciálně pro tuto akci, aby na něm bylo možné přímo se na akci přihlásit, zapojit se do “dobra”, objednat si merch a zejména dozvědět se detaily k dané etapě, a to včetně ostatních účastníků etapy apod. Trail angels - Na trati čekala účastníky milá překvapení v podobě drobného občerstvení, hry, ochutnávky...., takoví trail angels Spořky Českem. Poděkování za účast: Na konci etapy byla odměna - lokální pivo, perníková medaile, poděkování do e-mialu za absolvování akce. Spojení se strategií, brandem firmy - tento projekt se dá spojit s jakýmkoliv “podtextem”. My jsme pro 1. ročník měli propojení s novou brandovou komunikací - #silnější (zažili jsme na vlastní kůži). Nyní připravujeme 3. ročník, kde budeme podporovat naši strategii “Jsme první banka, která se stará o vaše finanční zdraví” - budou tam etapy s finančním zdravím.

Náročnost a provedení

V jednoduchosti je krása – tento projekt je relativně nízkonákladový. Náročnost je minimální. Obvykle pro event o 1600 lidech potřebujeme poměrně robustní štáb: režii, hostesky, bezpečnost, logistiku.... na tomto projektu pracovalo cca 6 lidí. Příprava - 3 měsíce /cca 50 hodin práce/ Záleželo nám na tom, aby to byly pestré, zajímavé trasy. Díky široké síti poboček bylo vždy dobré zázemí a podpora v místě, kudy trasa šla. Realizace po dobu etapy, tzn. 3 týdny - to už “jede” celkem “samo” :-) 3 lidé zajišťují logistiku a komunikaci s účastníky jednotlivých etap, připravuje trail angels, 1 člověk se stará o komunikaci s charitativními spolky, nadacemi, místy, kde je možné pomoci a zapojit se do “páchání dobra”. Postprodukce – 5 hodin.

Přínos (vliv na chování/vnímání)

Cílem 2. ročníku bylo, aby všichni věděli, proč se Spořitelna hlásí k #silnější a co to znamená pro naši firmu. Každý z účastníků důvody znal, protože je podprahově dostal pod kůži a byly i nenásilně součástí merche a komunikace akce. Protože nám šlo o engagement zaměstnanců - NPS této akce bylo: 93. Ale asi by za nás měli spíš promluvit účastníci. Ukázky v příloze a v deníku na Spořka Českem (sporkaceskem.cz)/

Období, ve kterém se projekt realizoval

30. dubna - 3. června 2022

Doplňující informace

2. ročník Spořka Českem 2022 jsme počítali, že nemůžeme dosáhnout takový čísel, jako v předchozím roce, protože tehdy nám pomohly emoce po covidu (nedostatek pohybu apod.), odhadovali jsem 1000 lidí účast. To, že to bude ještě o něco vyšší počet účastníků jsme nečekali - 1666. Prošli jsme tentokrát ze severu, západu a východu do pomyslného středu Česka - do Pardubic, víc jsme se zaměřili na různorodou pomoc ostatním /personalizované podle dané lokality/ a víc jsme dbali na pestrost etap /noční, na vodě, inline apod/. Ale opět to byla štafeta s jasným cílem. Dokázat, že jsme #silnější.

Rozpočet

do 5 mio