Pulze – uvedení produktu na český trh
Soutěžící | Fox Hunter |
---|---|
Klient | Imperial Brands / Pulze |
Formát eventu | Klasický (živý) |
Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce
Popis projektu
Hlavním cílem akce bylo představení (uvedení) nového klíčového produktového řešení technologie zahřívaného tabáku s názvem Pulze (zařízení) a ID (náplně) od výrobce Imperial Brands. Tento produkt byl dlouho očekávanou odpovědí na dominantního hráče na trhu, značku IQOS. Česká republika patřila mezi prvních 5 testovacích trhů na světě. Během několika dnů a dílčích eventů jsme oslovili nejdříve obchodní partnery z distribučního kanálu společně s novináři a vybranými influencery. Následovala široká veřejnost, potencionální zákazníci z dospělé populace. Obsahem sdělení, které jsme měli doručit bylo, že nové řešení Pulze nabízí maximum chuti, zábavy a stylu takřka kdekoliv a kdykoliv. Dále šlo o přesvědčení hlavních obchodních partnerů o obchodních výhodách a potenciálu produktu, a to v dostatečně prémiové a neotřelé formě. Důležité v tomto smyslu byly emoce, osobní kontakt a wow prvky, které učiní akci nezapomenutelnou. Součástí bylo i představení prodejní strategie, kde si zákazníci mohou produkt zakoupit a vychutnat nejen klasicky v trafikách, ale i v místech, kde tráví volný čas. Všichni si tak měli v hlavě odnést, že produkt bude dostupný i ve vybraných kavárnách, barech, clubech, barber shopech a tetovacích a masážních salonech.
Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných
Celkem bylo pozváno 300 pečlivě vybraných hostů z nichž 253 na event dorazilo.
Kreativita
Od samotného počátku bylo klíčovým úkolem nalezení dokonalé lokace, která naplní všechny potřeby a požadavky eventu a zároveň naplní vysoká očekávání klienta i náročných influencerů. Takové místo v danou chvíli neexistovalo. Proto jsme přišli s nápadem, postavit si tento prostor na míru. Vytvořili jsme tak na zelené louce historicky největší POP-UP stavbu v ČR vytvořenou z pochozího lešení. Tuto 3patrovou budovu jsme vybavili špičkovou technologií, kompletním technologickým zázemím pro restaurace a bary, včetně toalet a technologických rozvodů. Abychom podpořili prodejní a komunikační strategii produktu, že Pulze si můžete koupit a vychutnat tam, kde to máte rádi, vytvořili jsme stylové koutky v jednotlivých patrech. V prostoru byl tak k navštívení luxusní barber shop, tetovací studio, thajské masáže, bar, kavárna, pivnice a pochopitelně gourmet food corners. Budova navíc nebyla atraktivní pouze svým interiérem, ale také zevnějškem, který byl navíc po setmění videomapován. Podařilo se nám tak vytvořit originální stavbu, která přirozeným způsobem lákala lidi dovnitř. S tím, že klient do budoucna plánoval i aktivaci směrem na veřejnost, ale nevěděl kdy a kde k tomu bude vhodná příležitost, jsme zvolili umístění celé akce strategicky v dosahu dvou chystaných festivalů. Kvůli obavám, jak se vyvine pandemická situace i restrikce, byla tato dodatečná aktivace finálně schválena až na poslední chvíli, protože klient kvůli covidu nechtěl riskovat jakékoliv dlouhodobé eventové plány. Nápad obou aktivací i celého konceptu byl kompletně náš, což klient velmi ocenil. Cílové skupiny obou festivalů dokonale korespondovaly s cílovou skupinou brandu. Klient si také logicky cenil praktický a nákladově úsporný efekt.
Náročnost a exekuce
Představte si jak náročné je navrhnout a postavit dům o třech patrech s užitnou plochou 1000 m2. Vytisknout kilometry bannerů, plně zasíťovat a vybavit špičkovou technikou. Následně uvnitř vytvořit restauraci, bar, barber shop, masáže, tetovací studio, atd...Stavební prvky musely být dodány od více dodavatelů, protože nikdo takovým množstvím nedisponuje. Celá budova musela být samozřejmě bezpečná staticky i hygienicky a schválena za účelem pořádání eventů pro stovky lidí.
Přínos (vliv na chování/vnímání)
Z pohledu klienta se jednalo o nejúspěšnější event poslední dekády co do spokojenosti a nadšení jeho obchodních partnerů, výstupů influencerů, ale také přímo oslovených zákazníků. Velmi pozitivní vnímání bylo dále podpořeno přímým dopadem eventu na obchodní výsledky, tzn. prodeje daného produktu v nadcházejícím prvním kvartálu. Tyto výsledky výrazně předčily všechna očekávání a jsou z velké části dané efektivní aktivací prodejního kanálu. Vzhledem k regulaci a specifickému marketingu tabákového průmyslu, kde je konvenční komunikace a podpora prodeje velmi omezena, je aktivace obchodních partnerů klíčová! Jejich pozitivní reakce na promyšlenost detailů, názornou ukázku netradičních prodejních kanálů i vyšší standard nabízeného servisu byly patrné jak z jejich výrazů a komentářů na místě, tak i z tonality příspěvků a reakcí na ně na sociálních sítích. Díky tomuto eventu se naše agentura stala exkluzivním eventovým partnerem značky Pulze pro nadcházející období.
Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2021 a popis vlivu pandemie na event
V září roku 2021, kdy byla v platnosti určitá vládní opatření, ověření bezinfekčnosti, omezení kapacity hostů...zároveň byl kladen důraz na anticovid opatření v rámci organizace eventu.
Doplňující informace
Jednalo se o technicky velmi náročný event vycházející z originální myšlenky - v podstatě jsme postavili eventovou budovu z lešení s kompletním zázemím, plně vybavenou dokonalou A/V technikou.
Rozpočet
5 - 10 mio