Ukažte se
v nejlepších barvách

2A

Prague Harley Days 2021

Soutěžící Klasik Moto – Evil Team
Klient
Formát eventu Klasický (živý)

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce

Tereza Beldová - Project Manager
Michal Šesták - Production
Jarda Vavřina - Chief creative officer
Petr Makovička - Photographer
Lenka Wehrenberg - Content Marketer



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Prague Harley Days jsou od roku 2013 tradiční letní oslavou svobody spojované s motocykly. Cílem eventu je bavit a propojovat širokou veřejnost z Prahy, tmelit a rozšiřovat komunitu příznivců Harley-Davidson napříč Českem a Slovenskem a přitáhnout do Prahy zahraniční návštěvníky-motocyklisty. Event proběhl formou třídenního festivalu ve spodní části Výstaviště Praha. V areálu byly rozmístěny tři stage a jednotlivé zóny s atrakcemi (demo truck s nejnovějšími modely, výstava historických motocyklů, soutěž customů, FMX show, family zóna, post-apo show,...), prodejními stánky či občerstvením. Součástí eventu byl už podruhé festival americké gastronomie Burgerfest. Festivalová návštěvnost čítala 21 000 návštěvníků, z toho 3200 motocyklů.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

750 000 oslovených / 21 000 návštěvníků

Kreativita

Jedná se o již 9. ročník, čili tradiční pražské Harley Days. Během těchto let se nám podařilo z motocyklového srazu příznivců značky Harley-Days vypěstovat událost pravidelně čítající desetitisíce návštěvníků, která dokáže nalákat, uspokojit a především spojit jak skalní příznivce hlučných dvouválců, tak obyvatele Letné, milovníky trhaného hovězího, švédský motocyklový “gang”, rodiny s dětmi a psy, vyznavače amerických aut a veteránů, odpočinkové muziky i třeba freestyle motocrossu. Neříkáme, že to bylo přes noc a že to bylo snadné: ale určitě nám k tomu dopomohlo pár věcí, na které dbáme: • otevřenost vůči širokému publiku: přizpůsobení komunikace, vizuální stránky, říkáme, že bereme mezi sebe každého, komu se líbí jen trochu podobné věci jako nám. • transparentnost a dobré vztahy se zástupci města, záchranných složek • bourání bariér: několik let razíme (a komunikujeme) heslo: „Přijeď na čem chceš” tedy volně přeloženo – nezáleží na jaké značce motocyklu jezdíš, nebo jestli jezdíš třeba jen tramvají, PHD jsou tu pro všechny, kteří se chtějí bavit, kteří se chtějí podívat na nablýskané a hřmotné stroje a je jim blízká naše filozofie osobní svobody. Tradičně proto máme volný vstup pro rezidenty P7, děti, seniory, těhotné ženy, ZTP + nějakou další aktuální kategorii, například v roce 2021 to byli majitelé oslavovaného modelu Sportster, letos jsou to občané Ukrajiny. Postup a výsledky naší komunikace lze vidět na kampani Předprodej naruby z roku 2021: V určité fázi příprav eventu hrozilo, že jej budeme muset kvůli nedostatku partnerů výrazně omezit. Vývoj předprodeje vstupenek byl také spíše opatrný. Rozhodli jsme se do problému říznout a vypustili komunikační kampaň Předprodej naruby. V této kampani jsme: • připomněli loňský (také covidový) ročník, kdy jsme jako vstřícný krok zrušili vstupné • komunikovali fakt, že jsme přišli o 50 % partnerů a proto se bude event muset nejspíš uskromnit • odmítli možnost přesunutí ročníku, zdražení vstupenek či zrušení našeho závazku mít volný vstup pro určité skupiny návštěvníků (majitelé modelu Sportster, rezidenti P7, děti a senioři, těhotné ženy a osoby ZTP) • nabídli možnost pomoci nám (a podpořit tak další dotčené eventové profese) zakoupením speciální dražší vstupenky v Předprodeji naruby • Výsledek: rozhýbání předprodeje, publicita, podpora komunity a pozitivní zvrat ve vývoji 2 partnerských jednání

Náročnost a exekuce

Akce si bere za cíl bavit a hostit nejširší publikum, tedy motocyklisty, rodiny s dětmi, seniory. Zároveň tento mix osob je si svým způsobem v některých situacích nebezpečný. Při počtech tisíců a desetitisíců návštěvníků je třeba postavit areál a logistiku tak, aby byly kolize pokud možno předem vyloučeny. Kromě pandemie covid19 nám do Harley Days zasáhla ještě jedna nepříjemnost - rozsáhlá rekonstrukce Výstaviště Praha • tím jsme se dostali do dolní části Výstaviště, kde se vše musí stavět na travnatém podkladu – od toalet a pokladen po pódia. • dále se tím komplikuje přístup návštěvníkům z tramvajových zastávek a viditelnost akce z hlavní třídy

Přínos (vliv na chování / vnímání)

Navzdory stále přítomné covidové pandemii a opatřením, se třídenního festivalu Prague Harley Days 2021 zúčastnilo 21 000 návštěvníků ze 13 zemí světa Singapur, Velká Británie, Německo, Malta, Řecko, Švýcarsko, Turecko, Švédsko, Polsko, Rakousko, Dánsko, Slovensko, Česká republika) – čímž se PHD 2021 staly největším uskutečněným festivalem tohoto roku! • zároveň se PHD 2021 staly jediným festivalem svého druhu, který se za dobu pandemie covidu v Evropě uskutečnil! Pro srovnání – všechny evropské motocyklové eventy byly zrušeny nejpozději půl roku před termínem konání. • celková mediální hodnota výstupů: 15 milionů Kč mezi návštěvníky byly rovnoměrně zastoupeny všechny věkové kategorie – od batolat po seniory, díky propojení s festivalem Burgerfest došlo k výraznému nárůstu rodin mezi návštěvníky • spanilé jízdy centrem Prahy se zúčastnilo 800 motocyklů (čili povolené maximum) • počet motocyklů na eventu: 3200 • bezprostředně po skončení akce komunikován následující, 10. ročník Prague Harley Days ve stejném termínu na stejném místě, dnes - tedy 4 měsíce před akcí vidíme nárůst v předprodeji o 80 % • Význam akce PHD 2021 shrnuje Marie Šteglová, obchodní ředitelka Výstaviště Praha, takto: „Akce Prague Harley Days je tradiční akcí, která se již více jak 5 let odehrává v areálu Vy´staviště Praha, a.s. a vždy přivítá domácí i zahraniční klienty. PHD svy´m bohaty´m a různorody´m programem poskytuje vyžití nejen fanouškům strojů značky Harley-Davidson, ale hlavně cely´m rodinám i díky zázemí pro děti. Od prvního ročníku se akce rozvíjí a každy´ ročník uvede novinky v programu. Prague Harley Days jsou přístupné. pro obyvatele Prahy 7 zdarma, čímž organizátor kompenzuje zvy´šeny´ hluk a pohyb návštěvníků. Zároveň je však vždy produkcí dodržování noční klid. Produkce akce vždy dodržuje pravidla pro realizaci akce daná areálem a díky vy´borné organizaci i po návštěvnících zůstává areál po akci téměř beze škod.” 9. ročník Prague Harley Days, který proběhl v roce 2021 zůstal jedinou plnohodnotnou akcí v kalendáři Harley-Davidson EMEA, která se v roce 2021 konala. Stejně tak byl jednou z mála akcí v ČR, kterou se podařilo uskutečnit ve standardním rozsahu a setupu i přes nutnost dodržet vládní nařízení. Vzhledem k tomu, že se to podařilo i v prvním covidovém roce 2020, zůstali jsme pravděpodobně největší covidem nepřerušenou hromadnou akcí nejen v ČR ale i v evropském měřítku. V důsledku pandemie covid19 ještě v létě 2021 reálně hrozilo, že budeme muset PHD 2021 zrušit. Připomínáme úbytek 50 % partnerů. Jelikož se nakonec projekt podařilo uskutečnit a tím nepřetrhnout tradici pražských Harley-Days a to s účastí před 21 000 lidí, myslíme si, že za přihlášení tento event rozhodně stojí.

Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event

Event se konal v době letního rozvolnění protiepidemických opatření a přestože se vše odehrávalo pod širým nebem, kontrolovali jsme u vstupu do areálu bezinfekčnost (očkovací certifikát, negativní test, prodělaná nemoc) a nabízeli možnost antigenního testu. Nejcitelnější dopady měla pandemie na naše dlouholeté i potenciální partnery – přišli jsme tak o 50 % partnerského plnění z rozpočtu. Předprodej vstupenek byl rovněž výrazně zpomalený. Zareagovali jsme kampaní Předprodej naruby - viz doplňující info. Naše úspory se odrazily v oblasti placené propagace. PHD se staly jediným eventem svého druhu, který se za dobu pandemie v Evropě uskutečnil a největším v roce 2021 uskutečněným – v ČR.

Doplňující informace

Celková mediální hodnota výstupů: 15 milionů Kč Na místě bylo 100 stánků s občerstvením, vypilo se: 157 litrů alkoholu Jack Daniel’s a 19400 piv. Návštěvníci přijeli ze 13 zemí (Singapur, Velká Británie, Německo, Malta, Řecko, Švýcarsko, Turecko, Švédsko, Polsko, Rakousko, Dánsko, Slovensko, Česká republika).

Rozpočet

5 - 10 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek