Ukažte se
v nejlepších barvách

1C

Pan America First Ride – press launch

Soutěžící Klasik Moto – Evil Team
Klient Harley-Davidson Eastern Europe & Russia
Formát eventu Klasický (živý)

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce

Tereza Beldová - Project Manager
Michal Šesták - Production
Jarda Vavřina - Chief creative officer
Petr Makovička - Photographer
Lenka Wehrenberg - Content Marketer



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Představení nového motocyklu Pan America, kterým Harley-Davidson vstoupil do segmentu cestovních endur, novinářům a influencerům střední a východní Evropy. Aby motocykl důkladně vyzkoušeli v terénu i na silnici a odnesli si z testování výjimečný zážitek a materiály, vytipovali jsme atraktivní trasy v okolí Máchova jezera a na břehu postavili luxusní stanový tábor s kompletním zázemím. Během týdne se zde vystřídalo 33 novinářů. V turnusech absolvovali představení modelu online s továrními designéry z Milwaukee, následovalo ježdění v terénu s průvodci – dakarovými závodníky – i jízda po silnicích. Novináři dostávali denně personalizované audiovizuální výstupy. Výsledek: mediální výstupy v hodnotě stovek tisíc eur.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

100 % – event byl koncipován pro přesně daný počet hostů

Kreativita

Když se řekne Harley-Davidson, vybaví se většině lidí nablýskaný chopper. Tato motocyklová ikona však v roce 2021 uvedla na trh své první cestovní enduro, respektive vstoupila sebevědomě do segmentu Adventure Touring modelem Pan America. Reakce na první zmínky a obrázky tohoto motocyklu, které začaly začátkem roku 2021 běhat po internetu, obsahovaly množství předsudků a pochybností. Bylo pro nás otázkou osobní cti uvést tento stroj v našem domovského regionu, jak se sluší a patří. Klient si přál pro event místo, kde by i obyčejné nocování bylo pro novináře a influencery zážitkem. Místo, kde by se daly nafotit neotřelé snímky z jízdy, kde by stroj při testování dostal zabrat – v prachu, písku, blátě, štěrku i na asfaltu, tak aby ho opravdu každý novinář mohl prověřit dle svých maximálních jezdeckých schopností. Našli jsme takové místo, ale bylo chráněné a tudíž veřejnosti nepřístupné. Hledali jsme průvodce, nenašli jsme nikoho “horšího” než dakarové závodníky. Hledali jsme luxusní hotel v dojezdové vzdálenosti od Prahy, spektakulárních panoramat a dramatického terénu a rozhodli jsme si ho postavit sami – ve stylu dakarského bivouacu. Čili celý tento event byl soustavou neotřelých a odvážných nápadů a ještě odvážnějších rozhodnutí. Nikoli však punk – celá akce byla od začátku pod drobnohledem jak místních ochránců přírody a zástupců města, tak evropským vedením společnosti H-D a musela tedy splňovat nejpřísnější interní bezpečnostní kritéria. Klient nám dal svou důvěru (nutno podotknout dlouhá léta vzájemně budovanou) a šel s námi do poměrně odvážného řešení stanového tábora. Nyní akci hodnotí klient i novináři jako jeden z nejlepších evropských launchů a v našich zeměpisných šířkách naprosto nečekanou událost vymykající se podobným akcím všech ostatních motocyklových značek.

Náročnost a exekuce

Bylo třeba se vypořádat s náročnými a na 1. pohled protichůdnými požadavky, např.: • luxusní, ale zcela netradiční hotel v ČR, který bude v dojezdové vzdálenosti od letiště i zajímavých tras • ubytování s veškerým zázemím pro 100 lidí na pláži u jezera + zázemí a servis motocyklů, s čímž však souvisí odpady, mytí motocyklů, manipulace s pohonnými hmotami… • glampingové stany musely být vybaveny vším, co novináři umožní práci a unavenému špinavému motorkáři odpočinek – vybavili jsme je elektřinou, vytápěním, postelemi s peřinami i úložnými prostory pro oblečení a motocyklové vybavení, toalety a sprchy byly kontejnerové a každý host měl k dispozici svou vlastní vybavenou sprchu a toaletu. • hosté se střídali ve dvoudenních turnusech, proto byla nutná stanová (pokojová) služba, součástí každého stanu byl welcome pack s dárky od H-D MC, informacemi k jejich pobytu, adresou úložiště pro vyzvednutí personalizovaných fotografií a videí z jízdy a hygienický balíček. Veškeré pevné povrchy ve stanech, jídelním stanu a sociálních zařízeních byly pravidelně dezinfikovány. • jízda v bývalých vojenských lesích a přírodní rezervaci na terénních motorkách - legálně, bezpečně, ohleduplně čili v souladu s přírodou i lidmi (jen doba hnízdění místního chráněného opeřence nám nedala spát několik týdnů) – trasy navíc nebyly zvoleny náhodně, ale musely obsahovat ideální kombinaci různých povrchů, členitosti, musely být dostupné záchranářům a zároveň obsahovat místa – fotopointy – ze kterých bylo možné každého novináře bezpečně a kvalitně vyfotit v akci. • střídání turnusů novinářů a zároveň maximální ochrana proti covid19 (poolingové PCR testy, vyžadování bezinfekčnosti, testování personálu) • čas na realizaci: slabé 4 měsíce.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

• eventu se zúčastnilo 33 novinářů a influencerů z Česka, Slovenska, Polska a Maďarska, od žádného z nich nevzešla během eventu či po něm jediná negativní recenze, jak na událost samotnou, tak na představovaný motocykl, naopak všichni konstatovali pozitivním překvapení jak formátem akce a servisem, tak vlastnostmi nového stroje. • za klienta hodnotí akci Martin Heřmanský, Managing Director EMEA Strategic Growth Markets at Harley-Davidson Motor Company ( Eastern Europe, Russia, Middle East, Africa) slovy: „H-D 1250 PanAmerica First Ride media event byl pro Harley-Davidson MotorCompany jeden z vrcholů roku 2021. Těší mě, že se H-D MC ve spolupráci s eventovou agenturou Evil Team podařilo zorganizovat jedinečnou akci pro média a dealery Harley-Davidson z 12 zemí střední a východní Evropy. Zejména oceňuji profesionální přístup Evil Teamu, fokus na detail, kompletní produkční zajištění akce ke spokojenosti všem. Samo evropské vedení společnosti hodnotilo event velmi pozitivně pro jeho autentičnost, provedení a poměr vysoké kvality vůči vynaloženým nákladům. Harley-Davidson je prémiová značka a přesně tak má vypadat i prémiový event.” • souhrnná hodnota mediálních výstupů akce čítala stovky tisíc eur (Česko: 223 000 eur, Polsko 81 000 eur, Slovensko a Maďarsko 7 000 eur) • nárůst organického dosahu příspěvků s tématikou H-D Pan America jen na Facebooku Harley-Davidson CZ & SK vzrostl o 60 %. • poptávka po modelu Pan America 1250 a Pan America 1250 S převyšuje nabídku kontinuálně od jeho uvedení na trh • v prestižní anketě Evropský motocykl roku 2021 se model Harley-Davidson Pan America 1250 S umístil na 2. místě a to o pouhý 1 bod. • dle Google Trends vidíme spolu se začátkem eventu nárůst zájmu o téma Harley Davidson Pan America z 37 % na 100 % ve všech kategoriích.

Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event

Díky přesně danému počtu návštěvníků, hygienickým opatřením a zároveň outdoorové koncepci se event podařilo uspořádat i v rámci daných protiepidemických nařízení. Naše hygienická opatření spočívala v okamžitém testování každého nově příchozího před vpuštěním do areálu akce a dále v pravidelném testování personálu. Areál byl pro veřejnost uzavřen. Testování probíhalo metodou poolingových PCR testů, které byly bezprostředně dopravovány do laboratoře a antigenních testů na místě.

Doplňující informace

Event byl vytvořen pro novináře z České republiky, Slovenska, Polska, Rumunska a Maďarska na míru a zcela unikátně – koncept už se dále v jiných regionech neopakoval. Přípravy trvaly 4 měsíce. Ubytování novinářů bylo řešeno plátěnými glam-campingovými stany typu teepee, které byly postaveny přímo na břehu Máchova jezera a byly vybaveny postelemi s klasickými lůžkovinami, stolkem, křeslem, úložným systémem na oblečení a jezdecké vybavení, elektrickým osvětlením, zásuvkami a především – elektrickým vytápěním. Kromě ubytování v atraktivních a pohodlných stanech vzbudil velké nadšení také systém stravování. Všechna tři hlavní jídla (včetně večerní hostiny) byla připravována známým českým kuchařem Jiřím Hilgartem na grilech a otevřených ohních přímo před hosty. Ze strany hostů – novinářů nebyla vznesena jediná negativní zmínka natož kritika eventu. Naopak na svých sociálních sítích veškeré pochybnosti o testovaném stroji Pan America ze strany svých sledujících nadšeně a aktivně vyvraceli a přitom vycházeli z rozmanitých situací, ve kterých se, během svého třídenního testování stroje Pan America, ocitli. Za zmínku rovněž stojí výběr a zajištění tras pro testování strojů v terénu. Abychom docílili toho, že si novináři z eventu odnesou opravdu jedinečné a atraktivní výstupy, vytipovali jsme a následně vyjednali povolení používat veřejnosti běžně nepřístupné trasy procházející přírodní rezervací a bývalým vojenským prostorem Ralsko.

Rozpočet

do 5 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek