1C

Jediný Autokoncert Leoše Mareše DJ Show Live

Soutěžící Dream PRO, s.r.o.
Klient Dream PRO, s.r.o.
Formát eventu Živý

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce

Luboš Machoň - Kreativní a obchodní ředitel
Lucie Dosedělová - PR koordinátor
Lukáš Povejšil - Technická produkce
Milan Hodis - Lightdesigner
Michaela Rosenkranzová - Event manažer
Martin Svoboda - Majitel
Patrik Lekavý - Technická produkce
Leoš Mareš - umělec
Tereza Gloserová - Produkce
Jana Svobodová - Obchodní ředitelka



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

První autokoncert v České republice, zatím jediný autokoncert v životě Leoše Mareše. Touha po zábavě, radosti z hudby a setkávání se, byť jen přes sklo aut a z parkoviště, dala vzniknout jediněčnému projektu, který se podařilo zorganizovat během pouhých 14 dnů. Oslovil tisíce lidí a desítky médií. Během deseti dní byl vyprodán. Sám Leoš Mareš jej označil za nezapomenutelný zážitek, kterému až do chvíle svého příjezdu na zaplněné parkoviště mosteckého autodromu prý nechtěl uvěřit. Protože v době konání Autokoncertu bylo zakázáno pořádat hromadné akce s osobní účastí nášvětvníků, inspirovali se organizátoři konceptem autokin a i Autokoncert se uskutečnil ve stejném duchu. Vystoupení návštěvníci vychutnali na velkém pódiu s šedesátimetrovým navazujícím molem. Podél stage byly navíc i velké led obrazovky, takže všichni návštěvníci uvidí opravdu každý detail show na podiu. Led obrazovky pak o půlnoci posloužily jako obří promítací plátna. Návštěvníci si mohli vybrat mezi klasickým parkovacím místem v hledišti nebo VIP v předních řadách. Občerstvení bylo zajištěno přímo do okýnek aut. Místo potlesku Leoš Mareš při svém živém koncertu slyšel klaksony, místo mávání rukou byly stěrače. Uprostřed parkoviště byly i dvě malé stage, které zpěvák používal pro lepší komunikaci s fanoušky. Podařilo se získat celou řadu partnerů a všichni dodavatelé připravili koncert v rekordním čase. O akci informovala média jako je CNN Prima News, Forbes, vydavatelství Vltava Labe Media, Idnes.cz, Mediář.cz, MAM nebo Evropa 2. Autokoncertem byli podpořeni záchranáři a zdravotníci Ústeckého kraje. Autokoncertu se přímo na place mosteckého autodromu zúčastnilo více než 1300 návštěvníků ve svých 432 autech. Hudba byla přenášena pomocí FM přijímačů i z reprobeden, každé auto se proměnilo v malou koncertní síň.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

V rámci propagace akce bylo osloveno zhruba patnáct tisíc tisíc osob, zúčastněných bylo 1352.

Kreativita

V době konání akce ještě nebyl podobný koncept nikde v České republice realizován, šlo navíc o akci se silným interpretem, který dodal eventu opravdový punc originality. Pro projekt byl registrován ikonický název Autokoncerty. V prvopočátku si lidé neuměli představit účast na koncertu ve svém voze, skrze samotného Leoše Mareše i sociální sítě a média postupně zveřejňoval organizátor klady a výhody, které Autokoncert přinese. Díky videím a grafice si návštěvníci dokázali představit, jak se mohou konečně opět potkat se svými blízkými a užít si nezapomenutelný večer, který se již nikdy nebude opakovat. Atmosféru se podařilo zaznamenat alespoň v malé míře i na video: https://www.youtube.com/watch?v=omcXQ94QkSU

Náročnost a exekuce

Veškerá příprava musela být hotová během 14 dnů. Od propagace, přes přípravu techniky, hygienických opatření na místě, organizace v rámci příjezdu a odjezdu návštěvníků, lékařského dohledu na místě, regulí k občerstvení. Pro většinu dodavatelů se jednalo o nejrychlejší přípravu takto rozsáhlého eventu. Velkou výhodou pro pořadatele bylo pořádání autokin v té době, díky tomu měl veškeré otřebné zkušenosti s pořádáním takového eventu za potřebných hygienických a bezpečnostních opatření. Nutná byla úzká komunikace s krajskou hygienickou stanicí. Někteří dodavatelé se zapojili bez nároku na honorář či za "covidové" ceny. Do akce se zapojilo i několik partnerů, všichni tedy formou barteru, participace (věcné plnění) slevy na dodané služby či dodání produktů pro doplnění (občerstvení pro auta ve VIP řadách apod.). Návratnost akce byla pouze ve výši vynaložených nákladů, celá investice se tedy vrátila. Zapojení dodavatelů (včetně vystoupení), kteří se stali i partnery, bylo pouze ve výši jejich provozních nákladů.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

Prvnímu oslovení publika velmi pomohlo přímo vyjádření Leoše Mareše v Ranní show na Evropě 2. Při prvním kontaktování organizátorem totiž považoval svou účast na Autokoncertu za vtip a se svými pocity se i svěřil posluchačům. O pár hodin později už svou účast potvrdil na svém Instagramu a pravidelně informoval o přípravách. Díky originálnímu konceptu i spojení právě s Leošem Marešem o akci hovořila ve velké míře i média. Velkému zájmu se akce těšila i na sociálních sítích, částečně u sledujcících zvítězila zvědavost u těch ostatních zájem o účast na takto originální akci. Autokoncert byl zcela vyprodán již několik dní před samotným uskutečněním. Označení na sociálních sítích návštěvníky se akce těšila ještě dalších sedm dní po. Organizátor na závěr Autokoncertu musel použít i startovací kabely, tak usilovně několik fanoušků troubilo a svítilo místo potlesku a pískání. Protože se jednalo o nový koncept trvalo několik dní, než se plně rozjel prodej a než návštěvníci pochopili, že půjde o originální a nezapomenutelný zážitek. Tomu bylo nutné pomoct detailní komunikací popisu, jak takový autokoncert vypadá. Stejně komunikoval i Leoš Mareš. Na svém Instagramu i v Ranní show na Evropě 2 spolu s Patrikem Hezuckým postupně popisovali, jak bude vše vypadat. Navíc stále opakovali, jak neuvěřitelné to bude, to komunikaci a šíření eventu velmi pomohlo. Komunikace návštěvníků v době příprav probíhala hlavně formou sdílení nákupu vstupenek. V průběhu koncertu se pak objevily desítky živých vysílání z místa, stories na Instagramu s opakujícím se heslem "jediný autokoncert v životě". Jediným zádrhelem, který jako organizátoři vnímáme, byl příjezd do areálu, kde byla kvůli kontrolám vstupenek a samplingu ze strany partnerů čekací doba zhruba 25 minut. Pokud bychom akci pořádali znovu, sampling bychom zcela jistě volili až na místě před podiem. Kontrola vstupenek jednoho vozu totiž trvala v průměru 5 minut, což by příjezd bez samplingu urychlilo a čekací dobu zkrátilo. Naštěstí se nejednalo o stížnosti návštěvníků v tomto směru. Po skončení bylo v plánu uskutečnit další autokoncerty s dalšími interprety, ale přišla další fáze rozvolnování a koncept tohoto eventu už by nebyl v tu dobu žádoucí.

Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event

Myšlenka vznikla na počátku měsíce května, tedy v době ještě prvního poznávání následků opatření pro pořádání hromadných společenských akcí. Celá akce byla připravena během pouhých 14 dnů. Řada dodavatelů neměla s takto rychlou organizací zkušenosti, přesto se zapojila a přijala výzvu. Akce se musela uskutečnit za příšných bezpečnostních opatření. Všechna pravidla byla průběžně konzultována a několik změněna ve spolupráci s hygienickou stanicí. Návštěvníci nesměli opustit své vozy a při cestě na toalety museli použít ochranné prostředky.

Doplňující informace

https://www.facebook.com/autokoncerty

Rozpočet

do 1 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek