1B

Slunečné léto 2020

Soutěžící Solootions
Klient Prima
Formát eventu Živý

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce

Martina Jelenová - Head of Brand Management
Iveta Vlčková - Project Manager
František Plochý - Production
Josef Ducký - PR Manager



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Naším záměrem bylo vrátit lidem úsměv na tvář a přinést jim pozitivní Slunečné léto v době, kdy se kvůli covidu všechno zakazovalo. Prázdninovou tour jsme postavili na diváckém fenoménu – seriálu Slunečná – a umožnili veřejnosti, aby se osobně potkala s jeho herci. Během osmi prázdninových víkendů jsme se Slunečným busem navštívili sedmnáct vybraných lokalit napříč ČR. Cílem byly dětské tábory, kempy a rekreační místa. Návštěvníci si mohli poslechnout koncert, zasoutěžit si, vyfotit se s herci a získat autogramy. Tour měla pozitivní ohlas u všech věkových kategorií. Posílili jsme povědomí o seriálu Slunečná, a zároveň vytvořili obchodní příležitost – pořadatelé poptávali účast Slunečného autobusu.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

25 000 návštěvníků jsme oslovili v navštívených lokalitách. Identy, hudebním klipem, reportážemi o Slunečné tour + dalšími mediálními výstupy v rádiích, denících, magazínech a na sociálních sítích skupiny Prima i jednotlivých herců (Instagram, Facebook, YouTube) bylo osloveno téměř 100 % dospělé populace v ČR. (Tento celkový zásah je spočten podle E. J. Sainsburyho.)

Kreativita

Projekt vznikl s ohledem na danou situaci a možnosti, kterých nebylo v eventovém odvětví vzhledem k pandemii mnoho, a byl uzpůsoben na míru podmínek v té době možných. Primárně bylo v plánu realizovat tour se žlutým autobusem Slunečné a doprovodným programem po českých festivalech a koncertech, abychom se divákům přiblížili v době letních měsíců, kdy se seriál na televizních obrazovkách nevysílá. V rámci projektu byl natočen nejen spot, ale byly připraveny i speciální televizní ID´s, ve kterých seriáloví herci pomocí selfie kamery natočili ve svém domácím prostředí, jak tráví léto na chalupě, u ohně, u bazénu nebo třeba s blízkými či přáteli. Jelikož nebylo vzhledem k situaci možné naplnit náš prvotní záměr, a to navštívit velké produkce z důvodu omezení počtu osob na eventech, byl vytvořen koncept na míru aktuálnímu dění. V úvahu připadalo jediné, a to navštívit lokality, kde budou návštěvníci, které programem oslovíme, bez ohledu na konání naší speciální akce, a nedojde tak k porušení vládních nařízení, ohrožení zdraví či šíření nákazy. Vzhledem k tomu, že jsou cílovou skupinou seriálu všechny věkové kategorie, byly vybrány lokality, které poskytnou široký záběr, bude oslovena celá škála publika, a dojde tak k největšímu možnému zásahu. Výběr lokalit nebyl nahodilý. Zvolena byla velká města, stejně tak ale i odlehlé oblasti a různá zařízení, dětské tábory, rekreační zařízení, kempy, koupaliště i výstava pro veřejnost. Do každého prostředí byl přivezen samostatný tříhodinový program nezávislý na programu a podmínkách v místě. Součástí každé akce bylo i samostatné stojící pódium s hodinovým koncertem hudební skupiny Vojta D. Následně byl připraven dvouhodinový program na pódiu moderovaný Evou Decastelo se soutěžemi a kvízy pro návštěvníky eventu o seriálový merchandising, vyrobený právě pro účely letní tour – trička, mikiny, sluneční brýle a placky. Dále se soutěžilo o speciální deskové hry jako například „Týno, nezlob se“, které byly také vyrobeny v edici Slunečná. Následovaly rozhovory s tvářemi seriálu a návštěvníci z publika mohli pokládat všetečné otázky. V průběhu celého odpoledne mohli návštěvníci navštívit ještě zábavný program Raiffeisen stavební spořitelny, která na každou zastávku Slunečné tour přivezla skákací hrad, kolo štěstí, popkorn a soutěžilo se o hodnotné ceny. Program byl zakončen společným zpěvem již zmíněné letní písničky ? Slunečné léto. Složil ji Romanem Tomeš a nazpívali ji herci seriálu Slunečná. Na závěr se rozdávala Slunečná zmrzlina a limonáda pro všechny zúčastněné zdarma. Ve stánku Prima byly pro zúčastněné připraveny ještě drobnosti v podobě nafukovacích balónků, časopisů a omalovánek, které si mohli návštěvníci odnést. Celý koncept eventu se těšil velké oblibě. Na sociálních sítích byly nesčetné ohlasy těch, kteří žlutý autobus Slunečné na jeho tour někde potkali, nebo těch, kteří by jej ve svém městě rádi přivítali.

Náročnost a exekuce

Realizace eventu byla náročná po logistické stránce, aby byly lokality logicky poskládány, a nedocházelo tak ke zbytečným zajížďkám a najetým kilometrům mimo plán trasy. Trasu žlutého autobusu Slunečné bylo třeba plánovat s velkou rozvahou a ohledem na stav komunikací. Autobus má na délku přes deset metrů, proto bylo třeba vybírat trasu tak, aby se dostal do všech lokací a nestalo se, že někde zůstane nebo neprojede. Dalším aspektem náročnosti bylo, že nikdy nebylo dostatečně dopředu evidentní, zda se povede danou zastávku zrealizovat vzhledem ke stále se měnícím podmínkám a vládním nařízením ve spojitosti s covidem-19. Jednotlivé zastávky tour byly plánovány na poslední chvíli, aby bylo pracováno s co nejaktuálnějšími omezeními a nařízeními, kterými bylo třeba se řídit. Náročné bylo také plánování termínů s herci, kteří v době letních měsíců a natáčecí pauzy využívali čas pro trávení vlastní dovolené. Dalším faktorem pak bylo testování všech zúčastněných, aby se mohli tour vůbec účastnit. Mnohdy se bohužel potvrzení herci nemohli eventu účastnit, protože např. přišli do kontaktu s nakaženým jedincem, nebo dokonce sami onemocnění v daný termín prodělávali.

Přínos (vliv na chování/vnímání)

Přínosem projektu jednoznačně bylo setkání seriálových herců s diváky, a především zprostředkování přátelských emocí a příjemné atmosféry, která na eventech panovala, v době letních prázdnin, na veřejně přístupných místech, s omezenými možnostmi v daném období, a ještě k tomu zcela zdarma. Dalším přínosem pak bylo zůstání v povědomí diváků, přestože seriál v daném období nebyl na televizní obrazovce, plus vytvoření zajímavého obsahu pro sociální sítě a sdílení kontentu se sledujícími profilů Slunečné. Očekávaná návštěvnost dětských táborů byla 400–500 osob. Veřejná místa jsme pak předpokládali se zásahem 1000–1500 osob. Tyto cíle se nám podařilo naplnit. Vedle návštěvnosti byl pro nás však důležitý i mediální zásah akcí a obsah pro naše diváky na sociálních sítích se zájmem o organické šíření obsahu ze sociálních sítí mezi diváky seriálu Slunečná, protože Slunečná tour i Slunečný hit nám pomohly podpořit povědomí, a především sledovanost seriálu o prázdninách i po nich. Slunečná nadále patří mezi jedničku v dlouhoběžných seriálech a její průměrná sledovanost dosahuje 1,3 mil. diváků v CS 15+. Zároveň vůbec poprvé v historii televize Prima si mohli lidé kupovat předpremiéry seriálu v iPrima Videopůjčovně a vidět jednotlivé díly až o dva měsíce dřív, než běžely na televizní obrazovce. O prázdninách se nám celkem podařilo prodat více než 233 454 předpremiér. Druhotným ziskem byl prodej merchandisingu, Slunečných her, knihy i Slunečných křížovek, který generoval zisk v řádech milionů korun. Zároveň pro skupinu Prima vznikla nová obchodní příležitost pro obchodní partnery v podobě návštěvy Slunečného busu. Pro letošní léto se nám tak nabízí spolupráce s dalšími značkami, které nám pokryjí produkční náklady na akci a pomohou generovat další zisk.

Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event

Slunečné léto probíhalo v létě 2020. Projekt vznikl s ohledem na přísná hygienická opatření kvůli pandemické situaci. Byl uzpůsoben na míru podmínkám, které platily v daném období. Záměrně byly zvoleny takové areály, kde byl korigován počet návštěvníků. Lokace a jejich návštěva byla konzultována s příslušnými hygienickými stanicemi a odborníky. Účastníci tour byli přísně kontrolováni, aby se do daných areálů nedostal nikdo potenciálně nakažený covidem-19, a to ani z řad produkčního teamu, ani účinkujících.

Doplňující informace

Koncept akce Slunečné léto vznikl primárně za účelem povzbuzení veřejnosti v covidovém období, kdy se v rámci nouzového stavu všechno zakazovalo, bylo spojeno s negativním vnímání doby a nebylo mnoho radostných událostí. Teaserem ke Slunečnému létu se pro diváky stala písnička Slunečné léto, která za tři týdny na YouTube získala 1 mil. zhlédnutí. V trendech se písnička udržela tři týdny a z toho se celý týden držela na první příčce na YouTube i dlouhodobě vedla hitparádu na Frekvenci 1. Zároveň jsme ji mohli vidět i na kanálech skupiny Prima a samozřejmě nechyběla ani na naší Slunečné tour. Od července 2020 mohli všichni diváci potkat na svých cestách Slunečný autobus, který s herci – Evou Burešovou, Markem Lamborou, Evou Decastelo, Bárou Jánovou, Lukášem Langmajerem či Romanem Tomešem – brázdil Českou republiku. Během osmi víkendů autobus navštívil na sedmnáct vybraných lokalit. Počasí přálo žlutému autobusu Slunečné v Aquaparku Blansko, na koupališti v Chocni nebo v Aquapalace Čestlice. S deštěm a větrem si herci poradili na koupališti v Lounech. Mezi navštívenými tábory pak byl ten v Novém Řadově nebo Mladočově, z kempů pak Živohošť a například Lanové centrum v Pardubicích. Poslední víkendovou zastávkou bylo Kamencové jezero v Chomutově a tour končila návštěvou Zahrady Čech v Litoměřicích, kde byla vzhledem k účasti Evy Burešové a Marky Lambory enormní návštěvnost. Díky partnerství s Raiffeisen stavební spořitelnou jsme většinově pokryli produkční náklady.

Rozpočet

do 5 mio



obrázek
obrázek