COOL HIGHJUMP TOUR
Soutěžící | Solootions |
---|---|
Klient | Prima COOL |
Formát eventu | Živý |
Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce
Martina Jelenová - Head of Brand Management
Jiří Lichteneger - Project Manager
František Plochý - Production
Martin Zvoníček - Production
Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu
Cílem projektu byla realizace eventu, jaký pražská Náplavka nezažila. Impulzem byla covidová omezení a zrušení tradičních letních akcí (jež pořádala nebo jejímž partnerem byla značka Prima COOL), včetně highjumpu, jehož produkci jsme oslovili s nápadem uskutečnit highdivingovou exhibici na pražské Náplavce. Na přípravu eventu, včetně všech povolení, jsme měli pouhé tři měsíce. Pod vyšehradským železničním mostem jsme na pontonech postavili 17 metrů vysokou „skokanskou věž“, ze které highjumpeři skákali do Vltavy. Jako zázemí jsme zvolili loď Cargo Gallery. Pro návštěvníky bylo vybudováno COOLCITY na Smíchovské pláži s veškerou infrastrukturou, včetně nadstandardních proticovidových opatření. Zájem předčil očekávání, o akci informovala mimo jiné i agentura Reuters.
Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných
Kampaň – 1 750 000 oslovených Stream – 275 000 sledujících Event – 2000 reálných účastníků
Kreativita
Realizovali jsme akci, jakou pražská Náplavka ještě nezažila, a to v rekordně krátkém čase. Ti nejlepší čeští highdiveři se s pozadím ikonického Vyšehradu a výhledem na Pražský hrad vrhali do vod Vltavy ze 17metrové výšky. Highdiverskou crew obohatily talenty, které jsme vybrali během warmupových závodů. Program na vodě doplňovaly skvělé exhibice na flyboardu, JetSurfu a partička splashdiverů z Německa, kteří na hladinu posílali placáky, ze kterých tuhla krev v žilách. Na Smíchovské pláži jsme od základů postavili COOLCITY, které návštěvníkům poskytlo maximálně možný komfort a další program, včetně DJ show. Zázemí a VIP prostor jsme vyřešili překotvením lodi Cargo Gallery, v jejímž podpalubí se také odehrála afterpaty. Všechny akce měly pokrytí v rámci webu a facebookového profilu Prima COOL, kde běžel i stream z grandfinále. Z celé COOL HIGHJUMP TOUR jsme natočili 20minutový pořad.
Náročnost a exekuce
Nejnáročnější na přípravu bylo jednoznačně pražské grandfinále, které pro nás bylo nejdůležitější. Akce měla tři zásadní body, které bylo komplikované vyřešit. První byl čas na realizaci a získání potřebných povolení od příslušných úřadů, kterých bylo celkem pět. Stihnout toto za necelé tři měsíce všem připadalo nemožné. Ne ale nám – máme rádi adrenalin a výzvy. Poslední razítko jsme obdrželi tři dny před konáním eventu. Druhou výzvou byla stavba skokanské věže. Tu jsme chtěli postavit tak, aby za ní vynikala silueta Vyšehradu, a zároveň aby skokani měli výhled na Pražský hrad. Po detailním potápěčském průzkumu dna jsme vytipovali místo s dostatečnou hloubkou, na které jsme zakotvili dva pontony a na ně postavili a přivařili věž z lešenářských trubek. Necelé tři hodiny před samotným začátkem eventu jsme museli řešit situaci se zhoršujícím se počasím, především sílícím větrem. Kvůli velkým obrandovaným plochám věže byl odpor proti větru tak silný, že se nám ohnuly 20 cm silné ocelové tyče zaražené do dna a kotvící pontony. Vše jsme vyřešili okamžitým povoláním remorkéru, který pontony vrátil na původní místo, a dokotvením k mostním pilířům a do břehu. I tak byl stále v pohotovosti tým, který měl za úkol při případném příliš silném větru okamžitě odřezat plachty s brandingem. Pro maximálně komfortní zázemí highdiverů a VIP hostů jsme zvolili loď Cargo Gallery, kterou jsme den před akcí nechali překotvit co nejblíž skokanské věži. Na bezpečnost skokanů po celou dobu dohlížel tým potápěčů a zdravotníků. Třetí komplikací byla nejasná a mnohdy chaotická aktuální opatření vlády ČR na covidovou pandemii. Do poslední chvíle jsme nevěděli, jestli bude možné akce pro veřejnost realizovat, pro kolik lidí a s jakými bezpečnostními opatřeními. Komunikaci všech eventů jsme tak vždy akcelerovali až několik dní před akcí, kdy jsme měli jistotu, že opravdu proběhne. Hlavními komunikačními kanály se tak stala zpravodajská, online a social média.
Přínos (vliv na chování/vnímání)
Prima COOL se se svojí značkou pro eventové aktivity COOLIFE definitivně vymanila z pozice „pouze mediálního partnera“ různých akcí a COOLIFE nyní patří mezi značky a produkce, které špičkové eventy vymýšlejí a realizují. Kromě samotné návštěvnosti eventu, která byla kolem 2000 lidí, byly značka Prima COOL i celé grandfinále visibilní pro lidi na pražské Náplavce i na vyšehradském železničním mostu, cestující ve vlaku i na plavidlech. Komunikací akce jsme vygenerovali mediální výstupy v hodnotě 3 miliony Kč (jednoduché AVE). Eventu se věnovala média napříč všemi segmenty i cílovými skupinami – celostátní deníky (MF Dnes, Metro, Blesk), regionální tisk (Deník), populární české servery (idnes.cz, reflex.cz, extra.cz) i klíčová oborová média (mediaguru.cz). Kampaní na sociálních sítích jsme oslovili 330 000 lidí, stream z pražské Náplavky živě sledovalo 275 000 lidí, celkově jej pak vidělo 331 931 lidí. Kromě průběžných reportáží z místa akce na CNN Prima NEWS jsme vyrobili 20minutový dokument, který jsme odvysílali na Prima COOL. Jeho premiéra v neděli 30. srpna měla podíl na sledovanosti 11,94 % u cílové skupiny Prima COOL (15–24 let). Odměnou za veškeré úsilí pro nás bylo i ohromné množství pozitivních reakcí ze strany veřejnosti, sportovců, umělců, ale i lidí, kteří působí v eventovém oboru. Ještě víc nás těší, že díky tomuto úspěchu se na nás obracejí s poptávkou o koprodukce dalších eventů, případně nás oslovují, abychom připravili akce pro klienty na míru. Na letošní léto opět plánujeme představení adrenalinových sportů na Vltavě. A jakých? Nechte se překvapit!
Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event
Červen až srpen 2021 Omezená kapacita na místě (1000 lidí) + nutná protiepidemická opatření zvyšující náklady akce
Doplňující informace
Po celou dobu příprav jsme se potýkali s nejasným vývojem covidové situace a chaotickými vládními nařízeními, která nedávala záruku, že budeme akci na pražské Náplavce moci realizovat. I proto jsme se před samotným pražským grandfinále rozhodli uskutečnit lokální warmupové závody v Havířově, Ústí nad Labem a Českých Budějovicích, které byly svým rozsahem produkčně méně náročné a nevyžadovaly tolik povolení jako vyvrcholení na pražské Náplavce. Kromě komplikace s nejasnými covidovými pravidly pro konání grandfinále jsme museli získat povolení od pěti různých institucí – od SŽDC, Povodí Vltavy, správy pražských náplavek, Státní plavební správy a IZS. Poslední povolení nám dorazilo pouhé tři dny před konáním akce. Akci pořádala agentura Solootions, která spadá do portfolia značek skupiny Prima, jednalo se tedy o indoor produkci.
Rozpočet
do 5 mio