2A

Milada 70: Zavražděna komunisty

Soutěžící MVP events s.r.o.
Klient MVP events s.r.o.
Formát eventu Živý

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce

Marek Vocel - Director
Michal Gregorini - Member
Leoš Válka - Director
Ondřej Boháč - Director



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

V souvislosti s výročím 70 let od vykonstruovaného procesu a popravy doktorky Milady Horákové, která byla za spiknutí a velezradu 27. června v 5:35 hodin ráno popravena, vznikla občanská iniciativa s názvem Milada 70: Zavražděna komunisty. Iniciativa zveřejnila svou “Výzvu spoluobčanům, institucím a samosprávám k uctění památky doktorky M. Horákové”. Jejím smyslem bylo připomenout široké veřejnosti nejen osud Horákové, ale především její odvahu a postoje. Ty zůstávají důležitou inspirací dodnes.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

Přes 3000 návštěvníků na debatách a projekcích 1,3 mio zásah na instagramu 126 tis zásah na facebooku Přes 8800 mediálních výstupů

Kreativita

Kreativní pojetí záměru, v podobě vyvěšování Bannerů/plakátů/plachet s grafikou s dobovou fotografií MH bylo ve výsledku neuvěřitelně efektivní díky nenáročnosti zapojit se do akce v jakémkoli měřítku a v jakémkoli místě. Právě kombinaci fotografie s úderným a výstižným sloganem "Zavražděna komunisty" byla všeříkající, bez nutnosti dalších vysvětlování, odkazování, a naplnila tak dokonale záměr akce. Počet institucí a subjektů, které se zapojily (jen těch, kteří autory aktivně zkontaktovali s fotovýstupy z realizace, bylo téměř 100, napříč celou ČR i ze SR), dokládá naprostou adekvátnost pojetí Dalšími prvky kampaně (kromě zmíněných aplikací hlavního vizuálu), byly projekce na veřejná místa a budovy (Ministerstvo vnitra ČR, Kampa, Václavské náměstí, Pražský hrad ad.) Velmi efektní byla také audio-sekce projektu. Koláž autentických audiozáznamů ze soudního procesu a rozlučkového dopisu MH čteného současnými herci, která v daných dnech zaznívala v pravidelných intervalech jak z městských amplionů, tak z informačního audiosystému v prostorách metra, přivodila mrazivý zážitek, který absolutně nemá srovnání. Dosah těchto počinů (městský rozhlas, rozhlas v metru, obojí opakovaně) byl zároveň enormní.

Náročnost a exekuce

Nástroje a aktivity Kampaň musela být velmi efektivní, rychlá a především viditelná. Proběhla v týdnu od 22. – 30. 6. 2020, kdy prakticky ze dne na den bylo Česko obsypáno velkými plachtami s fotografií z procesu s M. Horákovou. Následovalo vydání tiskových zpráv a komunikace s novináři vysvětlující pohnutky organizátorů, nabídky rozhovorů. Založení Stránky Milada Horáková na FB (k dnešnímu dni přes 4000 fanoušků) a Události na FB (dosah přes 120 000 fanoušků). Skrze profil Milady Horákové jsme vyvraceli různé dezinformace kolem popravy MH, přispívali jsme do diskuzí pod příspěvky KSČM, do různých skupin, abychom informovali o výročí. Od vyřčení idey odstartovaly po první organizační schůzce tři neskutečné týdny příprav, kdy se nikdo z nás prakticky nezastavil. Vznikla prezentace, na kterou slyšeli všichni – od rektora Karlovy Univerzity až po liberecké radní. Překvapilo nás, kolik lidí na 70. výročí justiční vraždy reagovalo a kolik pozitivních ohlasů naše myšlenky vyvolávaly. Bylo potřeba zařídit neskutečné množství věcí ve velmi krátkém čase. Domluvit plochy na vyvěšení plachet, vyřídit všechna razítka od památkářů, připravit tiskové podklady, hlídat termíny v tiskárně a koordinovat týmy vysokozdvižných plošin. Potřebovali jsme získat souhlas s použitím nahrávky z procesu, sestříhat ji pro pietní audio-koláž a pak přesvědčit starosty, aby ji v místním rozhlase odvysílali. Souběžně s tím se připravovali soubory ke stažení, aby si na webu, mohl kdokoliv potřebná online či tisková data stáhnout a volně použít. Nakonec se vše podařilo a tak jsme mohli ve čtvrtek 18. června zveřejnit společnou „Výzvu k uctění památky Milady Horákové u příležitosti 70. výročí justiční vraždy“… a pak už jsme se nestačili divit, jaká lavina se na nás řítí. Od prvního okamžiku zveřejnění výzvy jsme byli doslova zavaleni množstvím telefonátů a e-mailů s nejrůznějšími nabídkami, dotazy a připomínkami. První baner s fotografií Milady Horákové a heslem „zavražděna komunisty“ se objevil na rockovém klubu Újezd na Malé Straně v Praze. Fotka klubu s banerem získala během pár hodin na sociálních sítích neskutečných 1.400 sdílení(!!!) a to byl teprve začátek. Během několika dní se banery objevili na více než 50 místech po celé České republice. S prosbou o tiskové podklady nám volali lidé dokonce i ze Slovenska.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

Akce vznikla spontánně jako občanská inciativa, která se rozrostla do celorepublikových rozměrů i na Slovensko. Způsobila velký, několik měsíců trvající ohlas v celé společnosti a navázaly na ní další aktivity. Cílem bylo zapojit občany, instituce, školy i radnice v celé zemi, aby vyvěsili černý prapor či banner s vizuálem. Vytrhnout společnost z letargie a upozornit na to, že KSČM má stále významnou pozici na politické scéně a výrazně zasahuje do výkonných procesů. Cílovou skupinou tentokrát byla opravdu celá česká společnost. Výsledky: O samotném projektu Milada 70: Zavražděna komunisty vyšlo více než 200 výstupů za týden komunikace. Celkově vyšlo více než 8 800 mediálních výstupů, za týden oslovila Událost na FB více než 120 tis. uživatelů bez promování akce. Téměř 100 zaznamenaných zapojení se do kampaně – realizací v exteriéru vyvěšením plachty, banneru, plakátu ad. Počínaje velkoplošnou plachtou na Národním muzeu, konče výraznou samolepkou přímo na vývěsce KSČM. Akci oficiálně podpořilo několik desítek politiků (Dominik Feri, Pavel Novotný, Vít Rakušan, Jiří Drahoš, Zdeněk Hřib, prezidentka SR Zuzana Čaputová atd.) institucí (IPR, Paměť národa, MHMP, Skautský institut, Masarykova univerzita, Univerzita Karlova, Univerzita Palackého, ÚSTR, ČVUT, Národní divadlo, ISIC, Muzeum Kampa, Dopravní podnik HMP, U.S. Embassy Prague, Česká centra, Ukrajinská ambasáda, Človek v tísní, Senát PČR, FAMU, Národní muzeum, Karolinum, Rudolfinum, Česká advokátní komora aj.) a města (Liberec, Praha, Pardubice, Třebíč, Havířov aj.) a influencerů (Kovy, Johnny Machette, Teri Hodanová, Ester a Josefina, Mari Prachařová, Jitka Nováčková. O výročí věděl díky kampani téměř každý.

Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event

Vzhledem k rozptylu v čase a prostoru projekt nebyl ovlivněn pandemií ani návaznými opatřeními.

Doplňující informace

Rozpočet

do 1 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek