1C

Good Point Zlaté Piesky

Soutěžící NEXT LEVEL s.r.o.
Klient JTI Slovak Republic
Formát eventu Živý

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášené práce

Petr Kráčmera - Head of Event Operations
Robo Brieška - Production
Marcela Siglová - Account Manager



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Smyslem projektu Good Point bylo nalézt adekvátní náhradu za letní festivaly a minimalizovat dopad pandemie na marketingové aktivity. Připravili jsme dvouměsíční festival, otevřeno jsme měli každý den a o víkendech, a občas i ve všední den, jsme připravili atraktivní program. Party, koncerty, kina, pub quizy a spoustu dalších aktivit. V roce, kdy většina tradičních "festivalových" brandů zrušila všechny svoje aktivity jsme pro klienta zajistili rekordní čísla. V předešlých letech vidělo platformu Good Point na festivalech odhadem 40 tisíc lidí, návštěvnost Good pointu na Zlatých Pieskách byla téměř 60 tisíc. Kdo loni nebyl v Good Pointu a nepořídil si tam fotku na své sociální sítě, jakoby nebyl! :) Platforma měla takový úspěch, že klient navýšil pro roky 2021 až 2025 rozpočet a i po uvolnění restrikcí chce Good Point na Zlatých Pieskách provozovat i v dalších letech a výrazně jej rozšířit.

Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných

Návštěvnost 58.500 osob během provozu (odhad na základě měření v náhodných dnech a dle dat z kontaktů hostesek)

Kreativita

Kient má ze zákona omezené pole působnosti. Vždy se výhradně prezentoval jen na festivalech a velkých koncertech a byl tedy v bezvýchodné situaci, stejně jako pořadatelé takových akcí a jako tradiční sponzoři těchto akcí. Drtivá většina z nich loňskou sezónu odepsala nebo přesunula rozpočet jinam. Proto zadaní znělo: Potřebujeme splnit cíle jako na festivalech, potřebujeme hudbu, party, zábavu, ale v době, kdy přesně toto všechno je zakázané. Přišli jsme tedy s originálním řešením a všechny měřitelné cíle jsme splnili. Klientovi se projekt natolik zalíbil, že v něm hodlá pokračovat i v následujích 5 letech, změnil kvůli tomu svůj dlouhodobý marketingový plán a navýšil rozpočet. Navíc, atmosférou jsme zústali na festivalu, jen festival kolem naší platformy nebyl.

Náročnost a exekuce

Náročnost spočívala především v časové tísni. Celé jaro se čekalo, zda-li proběhnou tradiční letní festivaly, kam bychom normálně vyrazili a když bylo jasné, že se tak nestane, zbývalo jen pár týdnů do začátku prázdnin, tedy nejzaššího dne spuštění. Čekalo nás hledání lokace, které se restrikce nedotknou nebo jen minimálně, a poté, co jsme jich několik našli, přišlo na řadu jednání s majiteli, lokální administrativou, dodavateli a celý dvoumesíční event jsme navíc plánovali v jiné zemi a to v době, kdy nebylo snadné ani přejet hranice. I po zahajení provozu jsme zůstali pod časovým tlakem, protože dlouhodobá instalace umožňuje velkou variabilitu v závislosti na počasí a tak často podle předpovědi ve středu vznikal program na víkend.

Přínos (vliv na chování/vnímání)

Běžná návštěvnost platformy Good Point v době předcovidové: 40 tisíc vs. 60 tisíc v roce 2020 Prodej produktu na Zlatých Pieskoch (ve sledovném období) před Good Point: 1716 vs. 2729 v roce 2020 Účast týmů v Good Point Pub Quiz na začátku sezóny: 6 vs. 16 na posledním ze série 7 turnajů Nárůst followers Instagramu 1.171/ 3 měsíce (obdobná platforma klienta v ČR: 1.100/5 let)

Období, ve kterém se projekt realizoval z pohledu situace v roce 2020 a popis vlivu pandemie na event

V době plánování jsme byli ve stejné situaci jako pořadatelé festivalů. Do poslední chvíle jsme věřili, že festivaly budou a my na nich. Zároveň jsme ale věděli, že JTI, coby klient se zákonem omezenou reklamou, nemůže svůj budget přesunout to TV nebo na social a musí mít plán B. Hledali jsme proto lokaci, která bude v provozu za každé pandemické situace, a my budeme moci pružně reagovat na nastalá opatření. Protože většina pořadatelů své snahy počátkem léta vzdala, zůstali jsme jedni z mála, kteří nabídli open-air zábavu v Bratislavě a okolí.

Doplňující informace

Podle klienta jsme bezezbytku splnili cíle, které byly pro rok 2020 stanoveny. Nejedná se primárně o prodej cigaret na eventu ( i když i ten vzrostl o více než polovinu), ale o celkové vnímání značky. Spojit brand Good Point (Camel) s atmosférou léta, zábavy, hudby, přátel, tedy všeho, co nám navozuje příjemné pocity a následně může ovlivnit naše rozhodování při nákupu cigaret v delším horizontu a i v jiném prostředí. Vtírá se vám na mysl otázka, Jak je možné, že festivaly byly pandemií znemožněny, ale my jsme mohli Good Point realizovat? 1. Wake Lake je rekreační areál a God Point byl jeho součástí. Rekreační areály mohly být během léta na Slovensku otevřeny bez omezení 2. Většina festivalů organizaci prostě vzdala, protože potřebovala čas na plánování a netušili, jaké budou v létě platné restrikce. My vše připravili na poslední chvíli a dle platných regulí. 3. Návštěvnost Good Pointu šla regulovat, k čemuž jsme sice nemuseli nepřistoupit, ale byl to pro nás argument při jednání s místní legislativou

Rozpočet

do 5 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek