Objevte více muziky
Soutěžící | NEXT LEVEL |
---|---|
Klient | JT International |
Formát |
Účastníci nesoucí hlavní podíl na úspěšnosti eventu
Aleš Burger - CEO
Petr Kráčmera - Event Operations Director
Marcela Siglová - Account Manager
Popis projektu
Kampaň „Objevte více muziky“ byla projektem trvajícím po celý rok 2019. Cílem bylo zvyšovat povědomí potenciálních i stávajících zákazníků o tabákových produktech Essentials, Blue, Yellow a dalších. Vytvořili jsme celistvou platformu, čítající web, aplikaci, několik verzí festivalových aktivací a profily na Instagramu a Facebooku. S projektem jsme se zúčastnili více než třiceti koncertů a festivalů, včetně Rock for People, Colours of Ostrava, Masters of Rock, Rock for Churchill a Metalfest, které dohromady navštívilo přes 200 tisíc lidí. Nejsignifikantnější součástí projektu byla exkluzivní plážová zóna v rámci letních hudebních festivalů. Místo, které převyšovalo standardy českých festivalů v oblasti servisu, sortimentu i služeb. Zároveň místo, které přes den fungovalo jako prostor pro setkávání, chill-out zóna s občerstvením a doplňkovými aktivitami. V noci se pak pláž změnila v bar a hudební klub, kde hráli ti nejlepší čeští DJs.
Počet oslovených eventem vs. reálně zúčastněných
Jen v rámci pěti největších festivalů jsme oslovili přes 118 000 návštěvníků z nichž drtivá většina navštívila naší zónu. Ostatní hudební akce, kterých jsme se zúčastnili, měly návštěvnost přes 100 000 lidí. V rámci aplikace jsme rozdávali/prodávali vstupenky na dalších 350 koncertů. Jak jsme k uvedeným číslům došli? Po domluvě s pořadateli festivalu byly zóny umístěny vždy do nejfrekvetnovanějšího místa areálu. Jednalo se buď o trasu mezi hlavním vchodem a hlavním podiem, případně úplný střed areálu mezi hlavním podiem a občerstvovací zónou. Výrazný branding sloužil pro mnohé návštěvníky jako orientační bod nebo místo srazu – „Potkáme se u velblouda“. Navíc zóna byla v podstatě jediným místem v areálu, kde bylo možné zakoupit tabákové výrobky. U celkové návštěvnosti jsme vycházeli z oficiálních údajů pořadatelů.
Kreativita
Naším úkolem nebylo postavit na festivalu trafiku. Na zelené louce (nebo na šedém betonu) jsme vytvořili exkluzivní festivalovou zónu, prostor s atmosférou plážového baru, kde lidé rádi trávili čas i během dne. Písek pláže funguje podvědomě i fyzicky jako oddělující prvek, z pevného povrchu areálu se najednou ocitnete na pláži, můžete chodit bosí, nebo jen tak relaxovat na lehátkách. Pláže byly po celý den nabité programem. Díky tomu měli návštěvníci důvod strávit v zóně více času. 2x denně probíhal pro návštěvníky DJ workshop pod vedením profesionálních DJs, v kreativních workshopech si mohli vyrobit dárky s festivalovou tématikou, oblíbený byl také body marbling ve vodní lázni. Večer pak přišly na řadu koncerty nejlepších DJs v ČR. Celou kampaň doprovázela spolupráce s významnými influencery. Žofie Dařbujánová z kapely Mydy Rabycad s námi natočila sérii videopozvánek na festivaly s tématem upcycling a udržitelnost módy. Andrea Žabka Klváčková (@zabkasworld) pro nás vytvořila limitovanou edici designových tenisek Converse, jako výhru pro návštěvníky pláží. Nejspektakulárnějším influencerem byl pro celý projekt Kapitán Demo. S kampaní Objevte více muziky spojil svůj koncert v pražské Lucerně, natočili jsme spolu videopozvánku s živým velbloudem, náš brand se objevil v klipu k písni Zlatíčka, která za YouTube zaznamenala přes 8 milionů shlédnutí a v klipu se také objevili výherci dílčích soutěží v rámci projektu. Korunu celoroční spolupráci nasadil alegorický průvod festivalem, který Kapitán Demo se svoji crew zakončil koncertem na naší pláži. Díky celodennímu programu jsme dosáhli toho, že zóna nebyla jenom stánkem s prodejem tabákových výrobků, ale pláže žily a byly plné lidí v průběhu celého dne.
Náročnost a provedení
Na přípravě projektu ve vrcholné sezóně, kdy se překrývalo až 5 festivalů najednou, se na projektu podílelo 49 lidí na manažerských a provozních pozicích. Včetně barmanů, techniků a řidičů se v jeden den na projektu podílelo 113 osob. Na každou stavbu je zapotřebí 70 tun plážového písku, který se musí pomocí těžké techniky instalovat a po festivalu zlikvidovat. Samotná stavba zabere 3 dny a přiváží ji 9 kamionů. Další den zaberou geodetické a elevační práce.
Přínos (vliv na chování/vnímání)
V rámci doplňkových aktivit jsme zákazníkům prezentovali nové produkty a zároveň sbírali zpětnou vazbu. Oslovení návštěvníci pozitivně hodnotili jak nově představovaný produkt Essentials, tak limitovanou letní edici obalů představenou na festivalech. Díky svému umístění i díky tomu, že z pláže odcházelo mnoho lidí „označených“ body marblingem jsme dosáhli toho, že pláže byly nepřehlédnutelnou součástí festivalů pro více než 200 000 lidí. Skrze web Objevtevicemuziky.cz a propojenou mobilní aplikaci jsme během sezony rozdali našim zákazníkům celkem 2861 vstupenek v celkové hodnotě přes 2,2 milionu Kč. Prakticky to znamená, že se web Objevte více stal uznávanou předprodejní sítí během letní sezony. Na eventech zároveň vznikal kvalitní obsah pro sociální sítě. O tom svědčí fakt, že přesto, že rozpočet na podporu příspěvků na Facebooku a Instagramu byl třikrát nižší než v předešlém roce, organický dosah na Facebooku se zvedl o 38,2%. Na Instagramu se zvedl počet sledujících o 414% a počet lajků stoupl o 344%. Počet prodaných vstupenek byl o 28,4% vyšší než v předešlém roce.
Doplňující informace
Aktivity Objevte více muziky se neomezovaly jen na letní festivaly. Kampaň běžela po celý rok a dotkla se celkem 367 koncertů domácích i světových hudebních hvězd, které se odehrály po celém území ČR. Vytvořili jsme web Objevtevicemuziky.cz, propojený s mobilní aplikací pro Android a iOS, kde zákazníci výměnou za kódy z tabákových výrobků získali vstupenky zdarma nebo za výrazně zvýhodněnou cenu. Mezi největšími jmény byli Metallica, Rammstein, The Offspring, Zaz, Muse, George Ezra, Dropkick Murphys, Lewis Capaldi, z českých pak Mňága a Žďorp, MIG 21, Dan Bárta, Kapitán Demo a další. Těžištěm kampaně pak byly samotné koncerty a festivaly, kde návštěvníci mohli využívat naše exkluzivní zóny, stejně jako doplňkové aktivity vyčleněné pouze pro zákazníky. Naše zóny navíc nabízely služby vysoko nad běžným standardem festivalů, jako plnohodnotné toalety, elitní barmany, pláštěnky zdarma při dešti, zdarma dobíjení mobilů apod. Na místě se samozřejmě prodávaly produkty klienta, zároveň hostesky v rámci doplňkových aktivit sbíraly zpětnou vazbu na nově představované produkty.
Rozpočet
nad 30 mio