2A

STOCK MIX FEST 2019

Firma STOCK Plzeň-Božkov
Klient STOCK Plzeň-Božkov

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášených prací

Tomáš Hejkal - Marketing Director
Martina Battistová - Event Manager
Michal Jakl - Group Brand Manager
Marie Votrubová - Brand Manager
Zuzana Prokopová - Group Brand Manager
Alexander Suja - Group Brand Manager
Jiří Procházka - Group Brand Manager
Ondřej Balvín - Group Brand Manager



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Cílem bylo uspořádat zážitkový event, na kterém se budou aktivně prezentovat všechny přední značky společnosti STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. Festival měl být místem setkání širší veřejnosti, našich spotřebitelů, zaměstnanců i obchodních partnerů. 6.9.2019 na Božkovském ostrově v Plzni, byl pro návštěvníky přichystán STOCK MIX FEST - akce plná hvězdných zážitků, skvělé muziky, živých koncertů a Dj setů. Akce s nejširším drink menu v ČR, food truck zónou a báječným doprovodným program. STOCK MIX FEST se stal prvním hudebním festivalem, kde se nečepovalo pivu. Všichni dodavatelé navíc splňovali podmínku ekologické likvidace odpadu. Pro společnost to byla první interní akce s vlastním projektovým týmem, dle vlastního zadání a vlastním financováním. 1 530 000 oslovených. 20 000 namíchaných drinků. 7 000 návštěvníků. 12 unikátních zážitkových zón. 10 hudebních interpretů. 2 stage. 1 zápis do České knihy rekordů. Status Eco Friendly. To byl STOCK MIX FEST 2019.

Počet oslovených eventem vs reálně zúčastněných

S nadsázkou se dá říci, že v plzeňském kraji věděl každý, co se 6. 9. 2019 chystá. Mediální kampaň jsme rozložili na sociální sítě, rádio, out of home a v neposlední řadě náš obchodní tým. Díky tomuto komunikačnímu mixu jsme zasáhli přes 1 530 000 uživatelů. Pomocí scanování vstupenek jsme byli schopni průběžně sledovat počet návštěvníků v areálu. Kapacita festivalu byla stavěna pro 7 000 osob. 06.09.2019 ve 21:35 jsme pro velký zájem návštěvníků naplnili kapacitu areálu na maximum.

Kreativita

Celkový koncept festivalu vytvořilo marketingové oddělení společnosti STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. Grafická podoba vznikala ruku v ruce s konceptem festivalu. S grafikou nám pomáhala agentura LINEART, která se podílela na grafické identitě festivalu od webových stránek, přes pozvánky pro naše zaměstnance, komunikaci na sociálních sítích, až po pásky na ruce nebo navigaci během samotného dne. Hudební festivaly zná každý. Food festivaly také. Ale my šli jinou cestou a vytvořili jsme zážitkový festival, kde se kromě skvělých drinků, vybraného hudebního programu a dobrého jídla, mohli návštěvníci dozvědět například, jak dlouho leží bylinný macerát požívaný do oblíbeného Fernet Stocku nebo jak vzniká nejprodávanější český rum Božkov Republica Exclusive. V areálu bylo přichystáno 9 zážitkových zón našich předních značek – Amundsen, Božkov, Black Fox, Baileys, Captain Morgan, Fernet Stock, Gordons Gin, Jim Beam, Johnnie Walker. Další tři zóny byly vymyšleny tak, aby nabídli návštěvníkům možnost dozvědět se více o hořko-bylinných likérech či rumech nebo whiskách. Například v rumovém stanu na návštěvníky čekala skvělá přednáška, ale i ochutnávka toho nejlepšího rumu z celého světa. Svět whisky představil náš ambasador během řízené degustace, na které byl pro zájemce přichystán degustační set zdarma. Návštěvníci si také mohli otestovat své kovbojské schopnosti na eklektickém býkovi a zažít tak pravý americký venkov s kapkou burbounu. Kdo chtěl proměnit své ruce v umělecké dílo, měl možnost využít body marbling. O jedinečnou cirkusovou atmosféru se postaralo klaunské duo Crazy Clowns spolu se světoznámým mikro-kouzelníkem Richardem Fox. Ve všech našich zónách bylo pro návštěvníky přichystáno mnoho dárků. Důležitou částí festivalu byla gastro zóna, kde si každý návštěvník přišel na své. K vidění a hlavně k ochutnání zde byly téměř dvě desítky foodtrucků na čtyřech, třech i dvou kolech. V nabídce byla pestrá směsice jídel od burgerů, přes pizzy, pastu, hranolky až po quesadillas. Milovníci sladkostí si díky zmrzlinám, palačinkách či vaflím přišli také na své. Zlatým hřebem večera se stala první barmanská performance svého druhu, kdy se během 15 minut předvedlo 8 zkušených flairových barmanů, kteří v doprovodu tanečnic předvedli dech beroucí barmanskou podívanou završenou ohnivou show, díky čemuž se společně se STOCK MIX FESTem zapsali do České knihy rekordů. Pro naše zaměstnance a důležité obchodní partnery jsme vytvořili Stock VIP zónu s výběrem těch nejlepších drinků, výborným cateringem a možností vyfotit se s vystupujícími. Po ukončení oficiální produkce zde probíhala afterparty.

Náročnost a exekuce

Na konci roku 2018 jsme se rozhodli, že v následujícím roce uspořádáme akci, která se bude vymykat dosavadním marketingově eventovým aktivitám. V dubnu 2019 jsme stanovili datum i místo konání, koncept festivalu, procesní stránka, line up i technická produkce. Začali jsme jednat s městem, partnery, řešit jednotlivé prezentační zážitkové zóny, program na stage. Místo pro konání festivalu jsme vybírali velmi důkladně. Nakonec jsme se rozhodli pro Božkovský ostrov, byla to odvážná volba, vzhledem k tomu, že se zde nikdy nekonala akce podobného ražení. Na druhou stranu Božkovský ostrov pro nás byl srdcová záležitost, vzhledem k tomu že sousedí s likérkou STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. a ve svém názvu poukazuje na náš vůbec nejprodávanější produkt Božkov Original. Poprat jsme se museli i s tím, že Božkovský ostrov je v záplavové oblasti. Museli jsme proto i připravit speciální evakuační plán pro všechny případy. Pro větší komfort návštěvníků jsme společně s městem Plzeň nechali posílit městskou hromadnou dopravu od hlavního nádraží přímo k místu konání a zpět. V květnu 2019 jsme stanovili interní marketingový tým, kde každý člen měl na starosti jednu oblast. Začátkem června se spustila mediální kampaň a zároveň i prodej lístků. 6. 09. 2019 ve 13:00 se otevřely brány Božkovského ostrova v Plzni a první ročník STOCK MIX FESTu byl zahájen. Na akci se podílel marketingový organizační tým, eventová agentura a další naši dodavatelé, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Zafungoval týmový duch a každý se zkušenostmi z barového prostředí neváhal a přidal roku k dílu. S hrdostí můžeme říci, že festival zafungoval i jako teambulding pro naše zaměstnance a získal si tak naše srdce. Na STOCK MIX FESTu jsme také třídily NAFEST a získali tak status Eco Friendly. Díky speciálním četám a třídícím pointům jsme návštěvníky učili, jak správně odpadky roztřídit. Po skončení akce byl všechen odpad odvezen a vytříděn tak, aby mohl být ekologicky zlikvidován. Náklady byly částečně pokryty ze zdrojů získaných prodejem vstupenek a nápojů. V rámci vstupenky měli návštěvníci 1 drink zdarma. Tento model zafungoval skvěle pro všechny naše značky jako TRIAL - návštěvníci dostali možnost ochutnat naše přední brandy.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

Podařilo se nám vůbec poprvé uspořádat akci pod značkou STOCK a navázat tak pozitivní vztah spotřebitelů k našim vlastním a distribuovaným značkám. Nadchnout spotřebitele nejen našimi produkty, ale také ukázat, jak zajímavý svět spiritu je. Na akci přijalo pozvání i mnoho našich významných obchodních partnerů, kteří jak doufáme, získali pocit, že je skvělé spolupracovat právě s námi. V neposlední řadě byl STOCK MIX FEST určen i pro naše zaměstnance a jejich rodinné příslušníky, proto jsme v rámci zaměstnaneckého programu poskytli zvýhodněné vstupné, které bylo do posledního lístku vyprodáno. Velmi pozitivně ovlivněno bylo také postavení značky STOCK jako významného plzeňského zaměstnavatele a největšího lokálního výrobce v ČR. Akce byla výborně hodnocena i plzeňskou městskou částí Slovany a vedením městem Plzeň. Lze dodat nějaká konkrétní čísla, podporující uváděný úspěch? Růst počtu objednávek, zalistování nových klientů, zvýšení loajality zaměstnanců firmy? Zaměstnanci: Na základě interního výzkumu spokojenosti zaměstnanců jsem měřili atribut „Jsem hrdý na značku STOCK“ a doporučil/a bych STOCK jako dobrého zaměstnavatele – Tento parametr výrazně posílil ve srovnání s minulými ročníky. (15% nárůst – 300 zaměstnanců) Vztahy – veřejnost Vzhledem k tomu že se jednalo o první ročník, a celý areál jsem vyprodali považujeme akci která byla hlavně lokálního charakteru za velice úspěšnou při návštěvnosti 7 000 osob. Vztahy- obchodní Zde můžeme posoudit pouze ústní zpětnou vazbu, která byla více než pozitivní. Na základě všech těchto poznatků, jsme se rozhodli i v této době pokračovat dalším ročníkem, bude-li to legislativně možné i v roce 2020.

Doplňující informace

Hlavními hvězdami festivalu byli Chinaski, Leoš Mareš - DJ show nebo Marta Jandová, zahráli i Rybičky 48, Pavel Calta, Mydy Rabycad a na DJ-stage DJ Buldog, DJ Ask, Nfix&Candice nebo Petr Říbal & Ondra Urban. Leoš Mareš pak celou akci i moderoval. Na STOCK MIX FEST přišlo mimo jiné 320 zaměstnanců společnosti STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. a také jejich rodinní příslušníci. STOCK MIX FEST byl největší akce, kterou kdy společnost STOCK Plzeň-Božkov s.r.o. pro svoje zaměstnance pořádala. Návštěvníci si mohli vybrat z více jak 40 míchaných nápojů a velkého množství nealko nápojů. Vydalo se více než 20 000 drinků, což při počtu 7 000 návštěvníků znamená, že každý návštěvník ochutnal tři drinky. STOCK MIX FEST byl jednoznačně nejnáročnější eventovou outdoorovou akcí s vlastní produkcí v historii společnosti STOCK Plzeň-Božkov s.r.o.

Rozpočet

5 - 10 mio



obrázek
obrázek
obrázek