Zprávy

Aktuálně v asociaci

"Nocovid. Together again." to jsou principy setkávání nové doby
7. 5. 2020

Iniciativa Nocovid otevírá cestu, jak bezpečně pořádat společenské, kulturní i firemní akce jakéhokoliv rozsahu.

Kulturní, společenské i firemní akce byly ještě do nedávné doby pravidelnou součástí našich životů. Kvůli pandemii Covid-19 však většina z nich byla zrušena, nebo odložena na neurčito. Velký zásah utrpěli také pořadatelé eventů, umělci, majitelé galerií a další. V reakci na tyto události vznikla iniciativa Nocovid. Together again. Se souborem pravidel chování, které umožní navrátit společenský život ve všech rozměrech, přichází Marek Vocel, producent a významná osobnost české eventové scény.

I po zveřejnění nového harmonogramu vlády o uvolňování restriktivních opatření panuje na poli pořádání veřejných akcí značné informační vakuum a nejasnosti. Významné světové veletrhy nebo open air festivaly o tisících účastnících jsou i nadále zrušené nebo přesunuté, zakázané zůstávají prozatím i akce menšího typu o stovkách lidí.

Principy setkávání nové doby
Jako reakce na stále převažující obavy vznikla iniciativa nazvaná „Nocovid. Together again”. Principy Nocovid sestavuje Marek Vocel s kolegy z uměleckého a eventového sektoru. Jedná se o soubor pravidel chování, které nabízí nový standard pro pořádání společenských a kulturních akcí. Ty reflektují možnosti, které mohou pořadatelé ovlivnit a zároveň přitom respektovat zákonná opatření. Pravidla mapují odpovědnost a chování pořadatele, návštěvníků, prostoru, aktivit i způsob stravování. „Pandemie a vůbec celá situace spojená s Covid-19 mě motivovala k vytvoření iniciativy Nocovid, která má za úkol stanovit pravidla a principy společenského chování nové doby nejen pro event marketing,” přibližuje Marek Vocel, iniciátor pravidel.

Pro tyto účely vzniká praktický manuál, který využívá tzv. zónové práce s prostorem, kde je základním tvarem kruh. Zahrnuje také škálu praktických i emocionálních pravidel, jako je kontrola a uspořádání vstupního prostoru akce, řešení distančních zón ve frontách nejen na šatny, rozmístění dezinfekce či instalaci bezkontaktních baterií na toaletách. Návrhy řeší rovněž hygienu personálu či bezpečný servis nápojů a pokrmů. „Samotný princip není něco zcela nového. Vycházíme z pravidel, na která jsme ve společnosti zvyklí, ale často na některá z nich zapomínáme. Jde například o dodržování osobní zóny každého z nás,” dodává Vocel.  

Respekt a přirozená odpovědnost, ne restrikce 
Jedním z cílů iniciativy také je, aby se pravidla Nocovid stala součástí moderního životního stylu, ve kterém budeme muset s Covid-19 žít. „Společenské a kulturní akce se znovu obnoví ve chvíli, kdy budou existovat přijatelná pravidla společenského chování, která lidem umožní bezpečně se setkávat. Jsem přesvědčen o tom, že naše iniciativa dokáže pomoci lidem zbavit se strachu a naplnit jednu z jejich primárních potřeb – potkávat se a společně sdílet. Nocovid nemá přinášet další restrikce. Nocovid je projevem respektu a odpovědnosti.” uzavírá Vocel.

Tvůrci této otevřené iniciativy zvou ke spolupráci i další zástupce dotčených oborů. Mají také v plánu pravidla představit a konzultovat s příslušnými úřady, stejně jako i se zástupci České eventové asociace. Cílem je pravidla dokončit, posvětit a co nejdříve začít zavádět konkrétní postupy do praxe.

Kdo je Marek Vocel
Marek Vocel vystudoval filmovou produkci na FAMU. V roce 1998 založil eventovou společnost MVP events. Eventová skupina nazvaná Permanent Gig zahrnuje kromě MVP events také rychle rostoucí společnost NO BOX Catering. Firma The Venue zastupuje v rámci skupiny oblast pronájmu prostor a spojeného servisu pro pořádání akcí.

Některé z aktivit Marka Vocela jsou úzce spjaty s projektem DOX+ multifunkčním eventovým prostorem Centra současného umění DOX.

Je spoluzakladatelem neziskové organizace Opona o.p.s. Ta za svou historii uspořádala desítky studentských vzdělávacích programů, výstav a eventů na téma demokracie a totality. Marek Vocel se podílel například na projektech Cirkus totality nebo 20 let bez opony - Máme co slavit!

Při historicky první přímé volbě prezidenta České republiky v roce 2012 vedl kampaň kandidáta Karla Schwarzenberga, kterého dovedl až do 2. kola volby. Za tuto kampaň se stal jeho tým v roce 2013 absolutním vítězem soutěží Česká cena za Public Relations a Křišťálová lupa. Ve stejném roce zvítězil v kategorii Událost roku v soutěži Tweet roku.

V roce 2019 společně s týmem nadšenců uspořádal happening Moon 50: Zpátky na Měsíc, který připomněl 50. výroční přistání Apolla 11 na Měsíci.

V současnosti se kromě řízení skupiny Permanent Gig věnuje zejména eventové strategii. Je iniciátorem nových pravidel pro pořádání eventů tzv. Nocovid.

www.marekvocel.cz



Další aktuality

26. 5.
2020
Je zpět! Event MeetUP No. 3 na téma Nocovid. Together Again.

Je naším velkým potěšením, že vás můžeme po delší době znovu pozvat, a to na třetí setkání tohoto neobvyklého roku – Event MeetUP. Budeme se bavit o tématu, které je ...

Číst více
26. 5.
2020
HOME OFFICE 2.0, to je motivační interní komunikace pro zaměstnance vašich klientů

Jak na interní komunikaci, když zaměstnanci pracují z domu Obavy z šíření koronaviru radikálně změnily zaběhnuté fungování firem, a tato situace v CREATIVE PRO Group ...

Číst více
20. 5.
2020
Autokoncerty, to jsou živá vystoupení v bezpečí a pohodlí vašeho auta

Na mostecký autodrom dorazí Autokoncerty. Užijte si show přímo z vašeho auta! Hudební live produkce a letní festivaly ani v tomto období pandemie rozhodně nekončí. Po ...

Číst více