Zprávy

Aktuálně v asociaci

Eventový obor je drasticky zasažen. Stát připravil o práci desítky tisíc občanů na neomezenou dobu
10. 3. 2020

Jakkoli vnímáme vážnost virové nákazy, jsme překvapeni razantními zásahy bez konzultace se zástupci našeho oboru.

Opatření zastavit pořádání akcí s účastí nad 100 osob, které vchází v platnost s účinností od dnešních 18.00, drasticky postihuje celý eventový obor. V přímém důsledku jsou zasaženy desetitisíce pracujících – zaměstnanců i živnostníků – a stovky firem – pořadatelé eventů i jejich dodavatelé. Pro celý obor to prakticky znamená zastavení veškeré činnosti, ztrátu zakázek i zmařené investice do rozpracovaných projektů.

Zrušení akcí se negativně týká nejen dodavatelů, ale i zadavatelů. Jsou zrušeny naplánované veletrhy, firemní školení, akce pro odběratele. Tyto akce se vždy pořádají s cílem zlepšit prodej zboží, vyškolit obchodníky a zákazníky nebo posílit vztahy mezi spolupracovníky či zákazníky a mají vždy přímý vliv na obchodní výsledky. Jejich zrušení nevyhnutelně negativně dopadne na celou ekonomiku a je v přímém rozporu s deklarovanými záměry vlády ČR.

Postrádáme jakékoliv informace o očekávaných scénářích vývoje, se kterými vláda ČR pracuje, na jejichž základě by podnikatelé mohli plánovat další kroky. Stejně tak nevidíme nutnost podobně razantních opatření v zemích s rozvinutým eventovým trhem, jako je Německo, Nizozemí či Velká Británie, přestože míra nákazy je zde podstatně vyšší.

Požadujeme, aby stát převzal odpovědnost za dopady těchto bezprecedentních kroků. Jejich časově neomezená platnost i nezdůvodnění volby počtu osob vede k tomu, že opatření vnímáme jako neuvážené a neadekvátní.

Potřebná pomoc pro záchranu stovek podniků, jejich desetitisíců zaměstnanců a dodavatelů – drobných firem a živnostníků – by měla obsahovat zejména:

  1. odklad plateb DPH s okamžitou platností na dobu nejméně tří měsíců po skončení této situace
  2. okamžité osvobození od odvodů na sociální a zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem
  3. retroaktivní a budoucí odklad splatnosti všech daní, cel, odvodů na zdravotní a sociální pojištění
  4. zrychlené vyřízení vratek DPH a jiných daňových přeplatků
  5. státní podporu pro kompenzace zkrácených úvazků
  6. odklad platby daně z příjmu a odvodů na sociální a zdravotní pojištění o jeden rok
  7. kompenzace mezd pracovníků, kteří byli zasaženi zastavením eventové výroby
  8. poskytování záruk na stávající a nové půjčky, ochranu před věřiteli při splácení bankovních úvěrů, půjček a leasingů
  9. dotace na zachování souvisejících pracovních míst s nekomplikovanou a rychlou alokací

Okamžité provedení všech požadavků v březnu je zásadní pro zajištění likvidity většiny zasažených podniků.

Níže podepsaní jsou vám k dispozici k vysvětlení, diskuzi a ke konzultacím návrhů a požadavků s cílem zabránit existenciálním škodám našeho průmyslu, jeho pracovních míst a dodavatelů.

 

Za Českou eventovou asociaci z. s.

Jan Kubinec
Předseda České eventové asociace
tel.: +420 725 261 451
e-mail: jan.kubinec@avmedia.cz

Vít Rozehnal
Místopředseda České eventové asociace
tel.:  +420 602 410 657
e-mail: vitek@eventselection.cz



Další aktuality

15. 1.
2021
Aktuální informace České eventové asociace

Přečtěte si aktuální informace České eventové asociace k důležitým tématům pro náš obor:  1.    Kompenzační programy  1.1. Program COVID – Veletrhy, kongresy, ...

Číst více
22. 12.
2020
ČEA součástí kampaně k zajištění autority eventového průmyslu v rámci EU

Česká eventová asociace v kooperaci s Baltic Event Industry Club (BEIC) a dalšími evropskými asociacemi spouští kampaň, která má za úkol získat podpisy do petice pro Evropský ...

Číst více
16. 12.
2020
Aktuální informace České eventové asociace

1. Kompenzační program COVID – Veletrhy, kongresy, eventyNaposledy ČEA informovala, že tato – pro náš obor velmi důležitá státní pomoc je na dobré cestě a blíží se ke ...

Číst více