Zprávy

Aktuálně v asociaci

Eventový obor je drasticky zasažen. Stát připravil o práci desítky tisíc občanů na neomezenou dobu
10. 3. 2020

Jakkoli vnímáme vážnost virové nákazy, jsme překvapeni razantními zásahy bez konzultace se zástupci našeho oboru.

Opatření zastavit pořádání akcí s účastí nad 100 osob, které vchází v platnost s účinností od dnešních 18.00, drasticky postihuje celý eventový obor. V přímém důsledku jsou zasaženy desetitisíce pracujících – zaměstnanců i živnostníků – a stovky firem – pořadatelé eventů i jejich dodavatelé. Pro celý obor to prakticky znamená zastavení veškeré činnosti, ztrátu zakázek i zmařené investice do rozpracovaných projektů.

Zrušení akcí se negativně týká nejen dodavatelů, ale i zadavatelů. Jsou zrušeny naplánované veletrhy, firemní školení, akce pro odběratele. Tyto akce se vždy pořádají s cílem zlepšit prodej zboží, vyškolit obchodníky a zákazníky nebo posílit vztahy mezi spolupracovníky či zákazníky a mají vždy přímý vliv na obchodní výsledky. Jejich zrušení nevyhnutelně negativně dopadne na celou ekonomiku a je v přímém rozporu s deklarovanými záměry vlády ČR.

Postrádáme jakékoliv informace o očekávaných scénářích vývoje, se kterými vláda ČR pracuje, na jejichž základě by podnikatelé mohli plánovat další kroky. Stejně tak nevidíme nutnost podobně razantních opatření v zemích s rozvinutým eventovým trhem, jako je Německo, Nizozemí či Velká Británie, přestože míra nákazy je zde podstatně vyšší.

Požadujeme, aby stát převzal odpovědnost za dopady těchto bezprecedentních kroků. Jejich časově neomezená platnost i nezdůvodnění volby počtu osob vede k tomu, že opatření vnímáme jako neuvážené a neadekvátní.

Potřebná pomoc pro záchranu stovek podniků, jejich desetitisíců zaměstnanců a dodavatelů – drobných firem a živnostníků – by měla obsahovat zejména:

  1. odklad plateb DPH s okamžitou platností na dobu nejméně tří měsíců po skončení této situace
  2. okamžité osvobození od odvodů na sociální a zdravotní pojištění hrazené zaměstnavatelem
  3. retroaktivní a budoucí odklad splatnosti všech daní, cel, odvodů na zdravotní a sociální pojištění
  4. zrychlené vyřízení vratek DPH a jiných daňových přeplatků
  5. státní podporu pro kompenzace zkrácených úvazků
  6. odklad platby daně z příjmu a odvodů na sociální a zdravotní pojištění o jeden rok
  7. kompenzace mezd pracovníků, kteří byli zasaženi zastavením eventové výroby
  8. poskytování záruk na stávající a nové půjčky, ochranu před věřiteli při splácení bankovních úvěrů, půjček a leasingů
  9. dotace na zachování souvisejících pracovních míst s nekomplikovanou a rychlou alokací

Okamžité provedení všech požadavků v březnu je zásadní pro zajištění likvidity většiny zasažených podniků.

Níže podepsaní jsou vám k dispozici k vysvětlení, diskuzi a ke konzultacím návrhů a požadavků s cílem zabránit existenciálním škodám našeho průmyslu, jeho pracovních míst a dodavatelů.

 

Za Českou eventovou asociaci z. s.

Jan Kubinec
Předseda České eventové asociace
tel.: +420 725 261 451
e-mail: jan.kubinec@avmedia.cz

Vít Rozehnal
Místopředseda České eventové asociace
tel.:  +420 602 410 657
e-mail: vitek@eventselection.cz



Další aktuality

24. 3.
2020
Třičtvrtě miliardy korun tržeb představuje očekávaný propad eventových aktivit za dobu tří měsíců

Česká eventová asociace dnes zveřejnila výsledky své bleskové ankety. Nařízená opatření se přímo dotknou téměř 10 tisíc osob, 57 subjektů pozastavilo nebo úplně ...

Číst více
17. 3.
2020
Cílem ČEA je v aktuální situaci zachování zaměstnanosti

Cílem ČEA je v aktuální situaci zachování zaměstnanosti, žádá o odklad plateb DPH a osvobození od odvodů za zaměstnance Česká eventová asociace dnešním dnem vydala ...

Číst více
16. 3.
2020
ČEA spustila dotazník, který monitoruje dopady COVID-19 na eventový trh

Česká eventová asociace zhodnotila aktuální situaci na eventovém trhu jako kritickou. Vynaloží maximální úsilí, aby předložila pádné argumenty směrem k Vládě ČR o ...

Číst více