1A

Třístopá Road Show

Firma Fox Hunter s.r.o.
Klient Tullamore D.E.W.

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášených prací

Michal Ekrt - Account Director



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Předpokládaný cíl klienta bylo doplnění aktivit , které měly nejzajímavějším On Trade podnikům v Galway ukázat, že značka Tullamore D.E.W. je i přes extrémně nízkou znalost hodna spolupráce s nimi. Námi navržená a realizovaná akce nejen naprosto předčila klientovo očekávání, ale velmi výrazně ovlivnila vnímání a znalost značky, a stala se tak z doplňku hlavním komunikačním tématem poloviny města, i na sociálních sítích. Původní představa aktivací v alespoň 5 barech se díky extrémně pozitivnímu ohlasu, velkému zájmu majitelů a provozních a vysoké flexibilitě při realizaci rozrostla na více jak 20 navštívených míst.

Počet oslovených eventem vs reálně zúčastněných

B2B 110 vs 110, B2C 1800 vs 600, B2P 173.000 vs 1.700, pokud oslovenými počítáme všechny, kteří měli možnost auto spatřit a zúčastněnými ty, kteří si vyzkoušeli jízdu, sedli do vozidla nebo alespoň minimálně udělali selfie z bezprostřední blízkosti. Lidi, kteří si vozidlo vyfotili samotné, počítáme jen jako oslovené. V případě B2B mluvíme o majitelích a obsluze podniků, u B2C čistě jen o zákaznících navštívených míst a u B2P o všech ostatní.

Kreativita

Přišli jsme s velice silnou myšlenkou (byť zdánlivě jednoduchou), která v mnoha ohledech předčila nejen klientova, ale i naše vlastní očekávání. Roadshow založená na naprosto unikátním vozidle, které nejen upoutá pozornost a chytí za srdce všechny, kdo ho uvidí, ale ještě umožňuje komunikaci klíčových hodnot produktu díky pocitům, které v nás obě tyto značky vyvolávají (bez ohledu na to, že značky nejsou historicky nijak spojeny). Tullamore D.E.W. i Velorex jsou bezesporu legendy ve svém oboru, obě byly finančně dostupné naprosto každému, i když dnes jsou považovány jako prémiové, a pro mnohé doslova love brand. Obě značky jsou spojené s tradicí, výrobou hraničící až s uměním a svým provedením jsou naprosto unikátní. Velorex se svými 3 koly je navíc dokonalou metaforou k hlavním atributům jediné irské whiskey na světě, která je třikrát destilovaná, zrála ve třech různých typech sudů a je blendem všech 3 druhů irské whiskey. Navíc - jaký vůz by mohl lépe demonstrovat legendární jemnost irské whiskey než jediný na světě s plátěnou karoserií? Skoro se nabízí, že ani jeden z produktů rozhodně neublíží, ale leští... My ovšem nechtěli jen umístit a ukázat neotřelé, zajímavé a komunikačně vhodné vozidlo, jako netradiční druh billboardu. My zaútočili na všechny lidské smysly (kdo někdy seděl ve Velorexu, pochopí) a přidali navíc nenásilně nejdůležitější produktové informace jako bonus, na který, díky oslím můstkům na vlastnosti vozidla, jen tak nezapomenou. Skvěle také fungovala navržená forma sdílení, a sice nenásilné a nijak nepodporované sdílení na sociálních sítích daných podniků. Díky zapojení majitelů, provozních a barmanů, kteří se přirozeně chtěli s tak unikátním vozidlem vyfotit a následně všem pochlubit, jsme rozšířili povědomí o naší přítomnosti a o značce Tullamore D.E.W. i na hojně sledovaných profilech, na které se cílená podpora značky nikdy nedostane.

Náročnost a exekuce

Využití historického vozidla, které je potřeba dopravit tam a zpět přes půlku Evropy (4000 km), jeden průliv a jedno moře, následně s ním procestovat Irsko od východu na západ během pětidenní road show, a to vše s hranicí rozpočtu 100.000 Kč, je rozhodně nemalá výzva. Náročnost technické přípravy vozidla byla jedním ze zásadních faktorů, protože každá porucha by v zemi, kde Velorex nejspíš nikdy ani nebyl, znamenala ukončení celé akce neúspěchem. I přes 12 hodinový průběh promoce, pro našince nezvyklé ježdění na levé straně vozovky a následný náročný večerní program, bylo ale pro dvoučlennou posádku psychicky nejnáročnější naučit ambasadora palírny zvyklého na automat řídit naše vozidlo. Při jízdě s ním to byly okamžiky, kdy nám, i přes chladné irské počasí, bylo opravdu horko.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

Celá akce byla klientem, i přes lehčí původní obavy, zhodnocena jako nejlépe investované peníze do podpory v historii palírny. Naše návštěva výrazně zlepšila vztahy s vedením i personálem všech navštívených podniků a i díky tomu se v uplynulém půlroce podařilo razantně posílit (resp. zalistovat) značku Tullamore D.E.W. a omezit komunikační i prodejní prostor konkurence. Příspěvek na sociálních sítích z návštěvy Velorexu v palírně se stal historicky nejúspěšnějším na jejich profilu. Úroveň pozitivních reakcí zcela předčila očekávání, a to jak na straně klienta, tak naše. Číselné ukazatele také jasně naznačují, že původní doplňková aktivita, cílená na podporu vztahů s významnými podniky, se rozrostla ve velmi silné téma i mezi veřejností. 80% podniků umístila i bez jakéhokoliv tlaku z naší strany příspěvek na své oficiální profily a tím ukázala své propojení se značkou. Bez jakékoliv podpůrné kampaně jsme získali na sociálních sítích dosah cca 300.000 lidí a cca 7.500 liků za týden. Osobně jsme během naší akce potkali celkem 175.000 lidí s výhradně pozitivními reakcemi, odhadem 20% z nich nás odměnilo skutečně velkým úsměvem a 10% nás nadšeně ukazovalo svým přátelům a známým. Z těch nejpozitivnějších reakcí nám cca 2.500 lidí mávalo, 1.500 nám ukázalo "like" a 34 lidí si s námi během jízdy v centru měst přiběhlo plácnout. Nečekaně pozitivní na naše poměry byl i přístup a trpělivost všech okolních řidičů. Fanoušky jsme získali i mezi dublinskými policisty (10 minut pro nás stresujícího sledování policejním autem, než se nás na křižovatce odvážili zeptat, co je to za úžasné auto a následné povídání o tom, jak jsou z něj nadšeni). Všichni, kteří se přirozeně zajímali o propojení značky na naše neobvyklé vozidlo, hodnotili demonstraci myšlenky 3 x 3 jako brilantní a tvrdili, že díky tomu na unikátnost whiskey v tomto ohledu rozhodně nezapomenou.

Doplňující informace

Tullamore D.E.W. má pro našince nepochopitelně nízkou awareness v zemi svého původu, a to i mezi obsluhou hospod a barů. Zároveň tu jsou mnohem striktnější zákony na propagaci a konzumaci alkoholu než u nás, což vcelku omezuje pole působení a je velmi těžké bojovat proti všudypřítomné konkurenci. Celková čísla zásahu byla dodána klientem, ostatní byla spočtena na základě počtu zákazníků resp. členů obsluhy v navštívených místech

Rozpočet

do 1 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek