2

reSITE 2018 ACCOMMODATE

Firma QUIX event
Klient reSITE

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášených prací

Eva Nečesalová - Hlavní produkce / technická produkce
Martin Barry - Founder and Chairman
Ludmila Hasmanová - Development manager
Radka Ondráčková - Communication Director
Markéta Nováková - Business manager
Zuzana Lednická - Art Director
Tereza Sýkorová - Project Coordinator & guests manager
Elvira Islas - Architect
Tereza Koutková - Project manager
Petra Jedličková - Designer



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

reSITE je globální fórum, které posouvá mezinárodní diskusi o vytváření a plánování udržitelných měst pro budoucí generaci. Minulý rok byl na téma ACCOMMODATE - o dostupnosti bydlení. Jeho misí je propojovat lidi napříč obory a hledat úspěšná řešení vznikající ve vzájemné synergii. Prezentuje nejlepší praxi z celého světa a klade vysoký důraz na kvalitní designové pojetí a nevšední zážitek účastníků. Kombinuje vizuálně bohaté přednášky na 360stupňovém pódiu s diskusemi, interaktivní live mic stagí, společenskými večery a salóny až po neformální akce, jako běh se slavným architektem. Mezi 50 spíkry ročníku 2018 opět výrazně převažovali renomovaní zahraniční hosté a v publiku hlavního programu se sešlo přes 1100 lidí - architektů, developerů, zástupců měst, neziskových iniciativ, studentů a inovátorů.

Počet oslovených eventem vs reálně zúčastněných

Komunita reSITE čítá na 8000 kontaktů a 13000 organizaci aktivně sleduje na sociálních sítích. Všechny tyto kontakty se reSITE snažil oslovit pomocí vhodných kanálů. Akce se zúčastnilo - v součtu hlavního programu a vedlejších akcí - 1500 registrovaných platících hostů.

Kreativita

reSITE klade nejvyšší nároky na ucelené kreativní a designérské pojetí akce a související komunikace. Graficky velmi silný a umělecky ztvárněný vizuál, na kterém se podílelo renomované studio NAJBRT ve spolupráci s českými ilustrátory, provázel celou akci od původní myšlenky a tématu přes veškeré aspekty eventu - pozvánka, komunikace na sociálních sítích, offline kampaně, mobilní aplikace, badge, tašky, trikča, dárky apod, až po vnitřní úpravu prostoru a navigaci. Vizuál symbolizuje téma ACCOMMODATE jako životně důležité pro obyvatele měst a udržitelný rozvoj. Hosté mohli s téma konference reflektovat v každém detailu - důraz byl kladen na lidský přístup, co největší propojení mezi speakery a diváky a celkovou podporu networkingu mezi účastníky. Všudypřítomný design se nám podařilo implementovat do neobvyklých souvislostí, které byly překvapující a zároveň zábavné. Na 360stupňovém podiu, připomínajícím útulný obývák s knihovnou, se objevila vana naplněná vodou s plovoucími listy mostery a pod stropem byly zavěšeny květiny a židle ve vzdušné kompozici. Vše podtrhoval elegantní světelný design, který vyvrcholil originální light show na úvod obou dnů konference. Namísto tradičního cateringu jsme zvolili moderní foodtrucky, které přispěly k uvolněné atmosféře a přirozeně vytvořily situace k navázání neformální komunikace. Večerní VIP párty ve vinárně Bokovka a přilehlém renesančním dvoře jsme ozvláštnili a zároveň zútulnili originálním zavěšeným prádlem nad hosty, odkazujícím opět k tématu akce - bydlení. Celý koncept měl připomínat pražský dvorek a podtrhnout přátelskou, až sousedskou atmosféru celého eventu, ale i napomoci sdílení na sociálních sítích. Vrcholem byl recitál Emmy Smetany, který byl zážitkem pro české i zahraniční hosty.

Náročnost a exekuce

Konference reSITE je mezinárodní akce, která má zasáhnout a přilákat publikum nejen z České republiky, ale také ze zahraničí a obstát ve srovnání se špičkovými světovými eventy. Tomu odpovídá i složení a počet speakerů, přes 50 světově proslulých a respektovaných osobností ze 37 zemí. Reklamní kampaň probíhala v mnohem větším měřítku, než je u takových akcí běžné, a cílila prakticky na celý svět. Všichni vystupující jsou špičkami ve svých oborech, a bylo tedy velice náročné skloubit jejich harmonogramy. Zároveň se povedlo učinit pobyt pro ně natolik zajímavý a přinosný, že se ochotně účastnili i nepovinného programu, jako běh městem, a posílili dobré vztahy mezi sebou navzájem, ústící v další spolupráce. V Praze se vše muselo koordinovat tak, aby během pár dní jednotlivě stihli své hlavní vystoupení, diskuse na live mic stagi, rozhovory s novináři, pozvání v rádiích, natáčení série video rozhovorů a další aktivity spojené s akcí reSITE. Konference samotná probíhala ve třech patrech Fóra Karlín a přilehlých prostorách v okolí. Její součástí byly i další aktivity na různých místech Prahy, jež bylo potřeba vzájemně propojit a produkčně, technicky a logisticky zajistit.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

reSITE je jedna z největších mezioborových konferencí o architektuře a urbanismu vůbec a věnuje se palčivým tématům jako dostupnost bydlení, sdílená ekonomika, infrastruktura měst a dalším. reSITE pořádá novátorsky pojaté eventy různých velikostí po celém světě a vždy se snaží otevírat nová témata a hledat nové souvislosti. Jedny z nejrespektovanějších hlasů v architektuře a publicistice o urbanismu napsaly: "reSITE vede jednu z nejdůležitějších myšlenkových diskusí ve svém oboru." - Citylab - a "reSITE otevírá dialog, který nikde jinde tako neprobíhá." Michel Kimmelman, The New York Times. reSITE si dal za cíl získat minimálně 3 mediální partnery. Nakonec se podařilo o akci přesvědčit 6 světově vysoce sledovaných médií: Dezeen, Designboom, Citylab, Monocle, World Architecture community, E15. Cílem konference bylo zejména rozpoutat debatu o architektonických tématech, přivést nejvýznamnější speakery ve svém oboru na jedno podium a rozšířit povědomí o asociaci a její práci. To se díky přítomnosti vice než 70 médií podařilo. Přes 100 článků vyšlo o reSITE ve světových médicích: Archdaily, Hospodářské noviny, Dezeen, Monocle, Designboom, Reflex, New York times apod. Konference byla realizována z velké části ze sponzorských darů a dotací, menší část byla hrazena z prodeje vstupenek. reSITE ve své práci a poslání pokračuje a navazuje úspěšným projektem MANIFESTO marketu, které se stalo kulturním ostrůvkem v nehostinné části Masarykova nádraží.

Doplňující informace

reSITE je hodnocen respektovanými světovými médii slovy, že "reSITE vede jednu z nejdůležitějších myšlenkových diskusí ve svém oboru" (Citylab) a "reSITE otevírá dialog, který nikde jinde tako neprobíhá." (Michel Kimmelman, The New York Times). Díky své promyšlené komunikační strategii a návazné práci s médii reSITE rezonuje i mezi lidmi, kteří neměli možnost na akci přicestovat. Dosah prostřednictvím interviews, videí a sociálních sítí mnohokrát násobí velikost publika, jež je v Praze přítomno. Na reSITE se každoročně vrací média z Evropy (Londýn, Německo, Polsko a další) i USA. reSITE je příkladem pro ostatní akce, jak uchopit událost s výrazně kreativitivním přístupem a uceleným a vizuálně čistým konceptem napříč digitálními platformami (web, aplikace, newslettery), prostorem, stage designem a navigací až po detaily jako pozvánky, visačky, suvenýry a motion prvky na plátnech a obrazovkách. reSITE se vymyká nejen tím, že neakceptuje žádné bannery, rollupy a jiný vizuální spam, ale také tím, že nepovoluje “pay to play”: sponzoring a financování je odděleno od koncepce programu a přidělování časů na pódiu. Na reSITE vystupují pouze nejlepší mozky svého oboru, nikoli zástupci sponzorů. Díky těmto kvalitám reSITE nyní rozšiřuje své působení do dalších zemí (Lisabon, Berlín, USA) a jako jeden z mála se soustředí na mezioborová témata a průniky s architekturou, uměním, ekonomikou, technologickými inovacemi, kulturou, designem a plánováním.

Rozpočet

5 - 10 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek