1C

VARY°Září 2018

Firma Borovka Event s.r.o.
Klient Karlovy Vary / Infocentrum města Karlovy Vary

Seznam účastníků kampaně nesoucích hlavní podíl na úspěšnosti přihlášených prací

Lenka Borovková - Project manager



Cíl a popis eventového projektu, způsob realizace a výsledek eventového projektu

Jedinečná koncepce festivalu kombinující nejzajímavější současné technologie s neopakovatelnou architekturou lázeňského města. Stáli jsme již u zrodu 1. ročníku Festivalu v roce 2016, který byl věnovaný českému panovníkovi. V minulém roce patřilo centrum města stoletému výročí republiky. My jsme se k tomu postavili poněkud odlišně a od „prostého“ vyprávění historie jsme se spíše zaměřili na pocity, které lidé v rámci 100 let prožívali. Pomocí Hi-tech multimediálních prvků jsme ztvárnili uplynulé století v centru Karlových Varů na mnoha místech, jež na sebe navazovali a několik desítek tisíc návštěvníků si tak užívalo podmanivost a kouzlo oněch prostor. Cíle projektu VARY°Září jsou rovnou dva: 1. oživení lázeňského centra města Karlovy Vary ve večrních hodinách (21.00 - 24.00 hod.) 2. symbióza lázeňských a rezidentních osob (vzhledem k tomu, že Karlovy Vary jsou silně multikulturním městem)

Počet oslovených eventem vs reálně zúčastněných

42.000 návštěvníků Statistika od roku 2016, kdy byl 1. ročník festivalu, má rostoucí trend zúčastněných, a to o několik tisíc / rok.

Kreativita

Již od prvního ročníku VARY°Září jsme si dávali vysoké cíle pro to, aby byl Festival Hi-Tech, interaktivní a plný kreativních ideologogií s přesahem do zahraničí! Nabídli jsme videomappingovou soutěž, kde "soupeřili" umělci z řad 2D a 3D grafiků z České republiky i zahraničí. Ze soutěžních videomappingů první tři místa získala prize money (bylo na základě hlasování probíjhajícím na webu varyzari.karlovyvary.cz). O UV Tunel se postaral ukrajinský umělec Peter. LivePaiting měla v režii anglická umělkyně. Velice specifickou, dynamickou a zároveň i odvážnou lokací byla Mlýnská kolonáda, kde se nejeden z návštěvníků nechal unášet designovou Light show v kombinaci s unikátním hudebním doprovodem. Kreativa v bodech: 1. od prostého vyprávění historie k pocitům 2. videomappingová soutěž 3. zahraniční přesah umělců 4. nevšední instalace vyráběné na míru VARY°Září 2018 - LightMapping znázorňující vlajku ČR, UV Tunel, LivePaiting realizovaný před zraky diváků, palpitace srdce á la Václav Havel...

Náročnost a exekuce

Unikátní projekt VARY°Září 2018 byl náročný pro svou hloubku, obsáhlost, technologickou stránku díky mnohým (zcela novým) instalacím, které jsme navrhovali a vyráběli na míru této akci. Trasa vedla komplexním lázeňským centrem města Karlovy Vary, přičemž její délka byla okolo 2 km! Náročnost projektu nespočívala "pouze" v kvalitativně připravené dramaturgii a fundované technické produkci, avšak byla zde zásadní fakta, která jsme nemohli opomenout - lázeňské prameny, pěší zóny, parky, historické budovy... díky kterým jsou ve městě silná byrokraticky-preventivní opatření, což zvyšovalo náročnost preprodukčních a technologických příprav.

Přínos (vliv na chování / vnímání)

VARY°Září 2018 navštívilo přes 40 000 návštěvníků! Díky enormnímu zájmu o tento festival byly i nadstandardní obraty! VARY°Září 2018 v číslech: 1. 42 000 návštěvníků v Karlových Varech během festivalu VARY°ZÁŘÍ 2018 2. 10, 5 mil. Kč byly celkové příjmy pro veřejné rozpočty z VARY°ZÁŘÍ 2018 3. 52 mil. Kč tržby vyplývající z konání festivalu z VARY°ZÁŘÍ 2018 Zdroj: CE-Traffic, a. s. Pozn.: Společnost vytvořila detailní analýzu metodou geolokačních signalizačních dat. CE-Traffic, a. s. přínáší vysoce inovativní produkty a služby v oblasti monitoringu dopravy, mobilitních služeb a datových a konzultačních služeb.

Doplňující informace

Pocity bylo prolnuto celé lázeňské území města – od Alžbětiných lázní až po Grandhotel Pupp! U Alžbětiných lázní jsme pro návštěvníky připravili videomappingovou soutěž, které se zúčastnilo několik umělců z řad 2D a 3D grafiků jak z České republiky, tak i ze zahraničí. U hotelu Thermal dominoval LightMapping znázorňující Československou vlajku. Do naděje, očekávání a uvolnění se lidé vcítili díky TreeMappingu ve Dvořákových sadech. Pocit bezpečí prožili návštěvníci v Sadové kolonádě / interaktivní UV bludiště. Na Mlýnské kolonádě čekala radost a nadšení formou taneční light show od předního světelného designéra Tomáše Karbana. Na kostele Máří Magdalény byl dechberoucí LivePaiting od anglické umělkyně vytvářející pocit štěstí. Srdce á la Václav Havel pulzovalo na Divadelním náměstí a bylo určitým smyslem pravdy a naděje! Vrcholem byl velkoplošný videomapping 100 let pocitů na unikátní budově Grandhotelu Pupp.

Rozpočet

do 5 mio



obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek
obrázek